Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2009

Που σταματάει η Φαντασία και ξεκινάει η πραγματικότητα...?


Που σταματάει η Φαντασία?

Ο κ. Παπακωνσταντίνου μας εκθέτει τις Μπαγαποντιές την Ν.Δ. όσο αυτό ήταν στην εξουσία ξεχνώντας το λαϊκό ρητό "ο κόσμος το 'χει τούμπανο και 'μεις κρυφό καμάρι".. γιατί φυσικά όταν το δικό του κόμμα βγει στην εξουσία θα το θάψει, αφού εξέθεσε την Ν.Δ. μόνο για προεκλογικούς σκοπούς. Ότι δηλαδή τα stage είναι ξεφτίλα προγράμματα και υπηρετούν κομματικούς προεκλογικούς σκοπούς αλλά και στην ουσία είναι νομιμοποιημένη ανασφάλιστη -μαύρη- εργασία. Μέχρι 'χθες και οι πιο προικισμένοι άνθρωποι (καθηγητές, δημόσιοι υπάλληλοι κ.α.) μας ψέλναν το ευαγγέλιο αυτών των προγραμμάτων, αλλά φυσικά αυτοί δεν γνωρίσανε από κοντά τα 480 ευρό νομιμοποιημένης ανασφάλιστης και απαξιωμένης εργασίας... Από την άλλη, ενώ η κυβέρνηση (όπια κι αν είναι αυτή) αποδέχθηκε όρους εργασιακούς από την Ε.Ε. (με την δικαιολογία της δημιουργίας εκπαιδευτικών θέσεων εργασίας [stage] για την κάλυψη της ανεργίας), αναγκασμένη πια να χρηματοδοτεί τα stage αυτή, μεγαλώνει το έλλειμμα του ΑΕΠ.
...
Ανάγκες και φιλοσοφίες εκπαιδευτικές...

Την απορρόφηση περίπου 1.000 καθηγητών καλλιτεχνικών μαθημάτων στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια ζητούν οι εκπαιδευτικοί προκειμένου να ενταχθεί το μάθημα των καλλιτεχνικών στο δημοτικό, να αναβαθμιστεί στο γυμνάσιο και να διδάσκονται κανονικά και όχι κατά το ήμισυ στο λύκειο τα δύο ειδικά πανελλαδικός εξεταζόμενα μαθήματα (ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο)... ...Διδάσκονται στα Λύκεια??? Πρώτη φορά το ακούω και για Πρωινό και για Εσπερινό..μόνο Τεχνικό .. Εγώ ξέρω πως άμα θες να δώσεις Ειδικά Μαθήματα πας στο φροντιστήριο το οποίο κοστίζει από 300 ευρό τον μήνα και πάνω... Στη οποία Πανελλαδική εξέταση κάθε χρόνο οι βάσεις ανεβαίνουν, χωρίς μεγαλύτερες δαπάνες για την παιδεία, γιατί το έλλειμμα αυξάνει ως δια μαγείας κάθε χρόνο -όπως και η ανάγκη για ασφάλεια- ενώ τα νοικοκυριά φτωχαίνουν...ενώ η ανάγκη σε ανώτερες πανεπιστημιακές σπουδές συνεχίζει να υφίσταται στη χώρα..μπας και καλυτερέψει η ζωή και ο μισθός μας... Μαζί με το μισθό, προοπτική της ανώτερης παιδείας είναι και η μόρφωση των παιδιών, για να μην πέσουν ίδια θύματα όπως οι γονείς τους...


Για να σταματήσει η μαμά και ο μπαμπάς να εργάζεται σαν δούλος για το μέλλον του παιδιού του για μία ζωή φροντιστηρίων, αφού ένας ενήλικας στη χώρα μας που μένει μαζί με τους γονείς του και εξακολουθεί να είναι άνεργος -αυτός χαρτζιλίκι παίρνει από τους γονείς- έχει γονικό εισόδημα και είναι εκτός κοινωνικής εργασίας/προσφοράς,πρέπει το παιδί να σταθεί στα πόδια του κι αυτό σημαίνει να είναι οικονομικά ανεξάρτητο. Για να επιτευχθεί αυτό πρέπει να υπάρχουν εργασίες και να μειώνεται η ανεργία συνεχώς και η οικονομική πολιτική της χώρας να είναι υπέρ των εργαζομένων που ταΐζουν όλους τους χαραμοφάηδες κι όχι υπέρ εταιριών/χαραμοφάηδων..

Από την άλλη, δεν μπορεί να σκίζονται τόσο πολύ να μας πείσουν πως καλά είναι να υπάρχουν και ιδιωτικά πανεπιστήμια, γιατί έτσι σπάνε οι κλίκες των δημοσίων, όταν η δική μας τσέπη μικραίνει ακόμα και για τα απολύτως απαραίτητα προϊόντα...!!! ..Αυτό καταντάει κοροϊδία.. Πόσο κοστίζει ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο??? από 3.500 ευρό και πάνω... Εδώ κοντεύουμε να γίνουμε πλανήτης φτώχεια, όχι μόνο χώρα φτώχεια...

Που αρχίζει η πραγματικότητα...?

Πάντως όσο γνωρίζω για εισαγωγή σε σχολές που θέλουν ειδικά μαθήματα για σχολές με σχέδιο, (Τεχνολογική κατεύθυνση) το σύνολο των μαθημάτων που δίνονται σε εθνικό επίπεδο (Πανελλήνιες) είναι στο σύνολό τους 8.
Τα 6 βασικά:
  • Μαθηματικά Κατεύθυνσης {με 1,3 για 2ο & 4ο Ε.Π.},  
  • Φυσική Κατεύθυνσης {με 0,7 για 2ο & 4ο Ε.Π.},  
  • ΑΟΔΕ,
  • Ανάπτυξη Εφαρμογών,  
  • Έκθεση και  
  • Μαθηματική Γενικής παιδείας για 4ο Επιστημονικό Πεδίο [Ε.Π.], ενώ για το 2ο Ε.Π. δίνουν Βιολογία
και τα δύο Ειδικά μαθήματα:
  • Ελέυθερο σχέδιο και Γραμμικό σχέδιο (σε φροντιστήριο [προτείνεται φτηνός]για αρχιτεκτονική). Περνάς με βάση/ Μ.Ο. το 10 και στα δύο. 
  • Αθλήματα για αθλητικές σχολές (αν και δεν ξέρω σε πια κατεύθυνση κολάει).
Σχολές (4ο Ε.Π.) ΑΕΙ-ΤΕΙ με σχέδιο: Αρχιτεκτονική, Διακοσμητική, Γραφιστική, Συντήρησης έργων τέχνης, Τεχνολογίας Γραφιστικής κ.λ.π.

Σχολές (2ο & 4ο Ε.Π.) ΑΕΙ-ΤΕΙ: Παιδαγωγική (δημοτικό/νήπια), Μαθηματικά, Φυσικό, Χημείο, Βιολογίας, Ιχθυοκαλλιέργειας, Γεωπονίας, Ηλεκτρολογίας, Μηχανολογίας, Υπολογιστές software/hardware, Μουσικολογίας .κ.λ.π.

Από Θεωρητική Κατεύθυνση, τα μαθήματα είναι: για το 1ο & 3ο Ε.Π.,
  • Αρχαία Κατ. [με 1,3 για το 1ο Ε.Π.]
  • Ιστορία Κατ. [με 0,7 για το 1ο Ε.Π.],  
  • Λογοτεχνία {με 0,4 για το 3ο Ε.Π.},
  • Λατινικά, 
  • Έκθεση,
  • Ιστορία,  
  • Αρχαία Γ.Π.,  
  • Βιολογία {με 0,9 για το 3ο Ε.Π.} .....ανάλογα τη σχολή.
Ειδικά μαθήματα:
  • Ξένες γλώσσες, 
  • Μουσική.
Σχολές (1ο & 3ο Ε.Π.): Αρχαιολογική, Φιλοσοφική, Παιδαγωγική, Ψυχολογία, Θεολογική, Νομική κ.λ.π. (λεπτομερειακά άλλη φορά)..

Για το 5ο Ε.Π. (τεχνολογικής κατεύθυνσης κι αυτό) τα μαθήματα που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο είναι 7, και οι σχολές είναι Οικονομικές.. Τα μαθήματα:
  • Μαθηματικά Κατ.,  
  • Φυσική Κατ.
  • Ανάπτυξη Εφαρμογών
  • ΑΟΔΕ,  
  • Έκθεση,  
  • ΑΟΘ [με 1,3] και  
  • Μαθηματικά Γ.Π. [με 0,7]..

Οι συνδυασμοί/επιλογές που μπορούν να γίνουν στα Επιστημονικά Πεδία είναι:
  • Μόνο 1ο Ε.Π. (Θεωρητική)
  • Μόνο 3ο Ε.Π. (Θεωρητική)
  • 1ο & 3ο Ε.Π. (Θεωρητική)
  • Μόνο 2ο Ε.Π. (Θετική)
  • Μόνο 4ο Ε.Π. (Τεχνολογική)
  • Μόνο 5ο Ε.Π. (Τεχνολογική/Θεωρητική)
  • 2ο & 4ο Ε.Π. (Τεχνολογική/ Θετική)
  • 2ο & 5ο Ε.Π. (Τεχνολογική/ Θετική)
  • 4ο & 5ο Ε.Π. (Τεχνολογική)
{λεπτομέρειες για τις σχολές, όταν βγάλουμε άκρη...}

Αν θέλετε να δώσετε σε άλλο επιστημονικό πεδίο, θα πρέπει να ξαναδώσετε πανελλήνιες εξετάσεις την επόμενη χρονιά, αφού επιτρέπεται, στα μαθήματα της κατεύθυνσης (π.χ.: αν τελειώσατε τεχνολογική και θέλετε να δώσετε 1ο ή/και 3ο Ε.Π. θα δώσετε Αρχαία, Λατινικά κ.λ.π. που είναι γι' αυτά τα πεδία, αφού παρακολουθήσετε υποχρεωτικά τα Πανελλαδικός εξεταζόμενα μαθήματα στο σχολείο)

Η Ανώτερη Σχολή  Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ.) στην Αθήνα, έχει δικό της σύστημα εισαγωγής, εκτός Πανελληνίων, που ανακοινώνει μετά το πέρας των εθνικών εξετάσεων, για τις οποίες πρέπει να κάνεις τα χαρτιά σου με το απολυτήριο, και να δώσεις τις εξετάσεις σε: Ελεύθερο σχέδιο (προτομή ή σύνθεση & μοντέλο -ζωντανό-) & Χρώμα (σύνθεση), σε διάρκεια 5 ημερών. Άλλες σχολές ή τμήματα (η εισαγωγή γίνεται με τον ίδιο τρόπο) είναι: Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών Δυτικής Μακεδονίας στη Φλώρινα, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (Α.Π.Θ.) στη Θεσσαλονίκη. Στα Ιωάννινα: (Πανεπιστήμιο) Τμήμα πλαστικών και επιστημών της Τέχνης, και λοιπά τμήματα που υπάγονται στην Α.Σ.Κ.Τ.

Η ποσόστωση εισαγωγής σε ΑΕΙ - ΤΕΙ από εσπερινά είναι 1%, Δηλαδή, αν μία σχολή έχει 1000 θέσεις, από νυστερινά μπορούν να μπουν οι 10, αφού διαγωνιστούν μεταξύ τους οι μαθητές εσπερινών στα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα, σε εθνικό επίπεδο. Οι κάτοχοι απολυτηρίου εσπερινού Ενιαίου Λυκείου μπορούν να εισάγονται, το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος από το σχολικό έτος που αποφοίτησαν, στα τμήματα και στις σχολές των Α.Ε.I., των Τ.Ε.Ι., της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ και των Ανώτερων Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων των Σ.Τ.Ε., *χωρίς εισαγωγικές εξετάσεις [παλιός νόμος του 2001, το κατά πόσο ισχύει δεν ξέρουμε ακόμα], σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου και σε ποσοστό θέσεων επιπλέον του αριθμού εισακτέων, το οποίο ορίζεται κάθε φορά με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων...* (Τρόπος βαθμολόγησης και εισαγωγής σε σχολές: Με βάση το 10 η εισαγωγή στις σχολές ΑΕΙ-ΤΕΙ γίνεται αφού διαγωνιστούν, σε εθνικό επίπεδο, μεταξύ τους οι μαθητές εσπερινών, με τις καλύτερες βαθμολογίες, από την ανώτερη προς τα κάτω, έως να συμπληρωθούν οι θέσεις/πιθανότητες επιτυχίας: είναι μεγάλες όταν και τα ενδοσχολικά μαθήματα έχουν μεγάλες βαθμολογήσεις αλλά και όταν τα εθνικά εξεταζόμενα μαθήματα είναι πάνω από 10 σε βαθμό έως 20, κι εκεί προστίθενται και οι βαθμολογήσεις των ειδικών μαθημάτων.../και Ανάγκες σχολών: Οι Θεωρητικές σχολές δεν έχουν εργαστήρια, έτσι μπορείς να δίνεις μόνο τα 6μηνα, αλλά καλό είναι να παρακολουθούνται και τις διαλέξεις για να έχεις μία σχέση με το αντικείμενο που θα δώσεις εξεταστική... Οι σχολές που έχουν εργαστήρια (τεχνολογικής φύσης: Χημείο, Αρχιτεκτονική, Διακοσμητική, Μηχανολόγοι, κ.λ.π.) υποχρεώνουν τους φοιτητές για την παρακολούθησή τους...).. Οι σχολές μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στην εργασία, λόγω εξεταστικών ή και εργαστηρίων, γιαυτό έσω έτοιμοι!...

Καλή Επιτυχία!

Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2009

Τι είναι ατομικισμός?

Ερώτηση προς συμμαθητή: "Διαβάζεις καθόλου το blog, έχεις καμιά ιδέα?"
Απάντηση: "Πιο blog?"
Ερώτηση: "Το σχολείο, δεν έχει ένα blog μαθητών?"
Απάντηση: "Άσε μας, ρε...μαλακίες.."

...

Τι σημαίνει κοιτάω μόνο "εγώ να περνάω καλά και δεν με ενδιαφέρει για άλλους!".?
Σημαίνει: Δεν υπάρχει συλλογικότητα, δηλαδή εάν ο διπλανός μου πνίγεται εμένα δεν με αφορά, κι αν με παίρνει κι έμενα η μπάλα, τότε μόνο θα γκρινιάξω αλλά δεν θα κάνω καμία κίνηση (είτε πράξη είτε λόγος) για μην εμπλακώ παραπάνω...

Γιατί υπάρχει αυτή η Αδιαφορία?
1. Γιατί αν και η πλειοψηφία αποφασίζει κάτι, το προεδρείο που ψηφίσαν (κι αυτοί και μεις) αποφασίζει κάτι άλλο.
2. Γιατί κανείς ενήλικας (18-60 ετών) δεν δείχνει ενδιαφέρον, έτσι γιατί να δείξουν τα ανήλικα (13-18 ετών) του σχολείου?
3. Πόσοι είναι αυτοί που συνεχίζουν να δείχνουν κινητικότητα και ενδιαφέρον στα κοινά, ενημερώνοντας αυτό το blog ή στέλνοντας ένα e-mail ή δίνοντας ένα χειρόγραφο κείμενο στον διαχειριστή? 3? (το σχολείο έχει τουλάχιστον 250 άτομα, νέα και παλιά).

ΠΩΣ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΕΑΝ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΜΙΛΗΣΕΤΕ????

Περιμένουμε ακόμα κείμενα σας, με όποιο τρόπο σας βολεύει...

Η διαχείριση του blog.

Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2009

Φιλοσοφία και Καθημερινότητα..

"Οι ερευνητές των διαφόρων κοσμικών φαινομένων (από την ανόργανη ύλη έως την κοινωνία) χρησιμοποιούν στις έρευνές τους έναν τρόπο μελέτης ή σύστημα εξετάσεων, βασιζόμενοι στη γενική αντίληψη τους για τον κόσμο. Αυτό σημαίνει πως κάθε ερευνητής αναλόγων των φιλοσοφικών του αρχών, καταλήγει σ' αυτό ή σ' εκείνο το τελικό συμπέρασμα δια το υπό εξέτασης φαινόμενο..." Από την εισαγωγή.
Κάουτσκη
"Η γέννησις του Χριστιανισμού" Εκδόσεις "Γκοβόστη", Αθήνα, Ιούνιος 1930, <Σύγχρονη Σκέψη 8>

Θα μπορούσε να διατυπώσει κανείς ότι φιλοσοφική σκέψη είναι η διανοητική διερεύνηση βαθέων ερωτημάτων για την σχέση του ανθρώπου με τον κόσμο και την θέση του σ’ αυτόν. Η φιλοσοφία βέβαια δεν αρκείται στην ανάλυση της πραγματικότητας του εμπειρικού κόσμου, αλλά διατυπώνει προτάσεις για την αλλαγή του. Ένας φιλόσοφος δεν αρκείται στο να διατυπώσει πώς έχουν τα πράγματα, αλλά προχωρά και σε συγκεκριμένες προτάσεις για το πώς θα μπορούσαν να είναι...

"Οι φιλόσοφοι απλά ερμήνευσαν τον κόσμο, με διάφορους τρόπους˙ το ζήτημα όμως είναι να τον αλλάξουμε." Καρλ Μαρξ



Επιστρέφοντας σε καθημερινά θέματα, τίθονται τα ερωτήματα πολιτικής και κοινωνίας. Τι, δηλαδή, θέση παίρνουμε στην πολιτική και πια είναι τα κοινωνικά προβλήματα που πρέπει να λυθούν.?

Καταρχήν υπενθυμίζουμε, το πολίτευμά μας είναι Αστική Δημοκρατία, δηλαδή, δικαίωμα Εκλέγειν και Εκλέγεσθαι έχουν οι πολίτες του κράτους, όχι (όλοι) αυτοί που διαμένουν σε μία χώρα. [Στην αρχαία Αθήνα, πολίτες ήταν αυτοί που είχαν δικαίωμα ιδιοκτησίας.]
Στη χώρα μας τα πολιτικά κόμματα ανήκουν κυρίως στο ρεύμα της Αστικής δημοκρατίας, το οποίο καθορίζει το δικαίωμα της ιδιοκτησίας. Δηλαδή, η οριοθέτηση της πολιτικής χροιάς σε μία χώρα (καθορισμένη μορφή οργάνωσης εξουσίας) με το Σύνταγμα, που καθορίζει επομένως ένα πλαίσιο δικαιωμάτων και υποχρεώσεων από το κράτος στους πολίτες και αντίθετα. Ιδεοληπτικά στη χώρα μας, τα κόμματα είναι Σοσιαλιστικά ή Δημοκρατικά και ο "λαός" κρίνει το κράτος (κόμμα στην εξουσία) με την ψήφο του. Πρακτικά όμως, κανένα από τα υπάρχοντα κόμματα που μπορούν να μπουν στην βουλή, δεν έχουν στην πολιτική τους και στην ιδεολογία τους τις άμεσες ανάγκες του λαού. Αυτό καθορίζεται από τα ποσά που μπορεί να καταβάλει κάθε κόμμα για τον υποψήφιο βουλευτή, διότι το δικαίωμα υποψηφιότητας για κάθε δήμο έχει και κοστολόγιο, το οποίο για να κατατεθεί ο υποψήφιος θα πρέπει είτε ο ίδιος να ανήκει στους οικονομικά ισχυρούς (Βλέπε Πλεύρης, Καραμανλής) είτε να έχει "φίλους" οι οποίοι μπορούν να του "διαθέσουν" ένα χρηματικό ποσό (το ΚΚΕ δηλώνει πως τα έσοδά του προέρχονται από δωρεές υποστηρικτών του). Έτσι ο κάθε υποψήφιος βουλευτής και κόμμα, αναλαμβάνει κάποια καθήκοντα απέναντι κατ' αρχήν στον διατιθέμενο και κατά δεύτερον προς τους πολίτες. Καμιά υποχρέωση δεν είναι υποχρεωμένοι να αναλάβουν υπέρ άλλων (πολιτικών/οικονομικών μεταναστών, μειονοτήτων κ.λ.π.) αφού πρέπει να κρατήσουν και το "έθνος" ενοποιημένο, καταργώντας έτσι οποιεσδήποτε ιδιαιτερότητας που μπορεί να έχει ένα οποιοδήποτε κομμάτι του λαού που παίρνει μέρος στην ύπαρξη μίας χώρας (έθνος και χώρα είναι διαφορετικές έννοιες). Αυτό, η στάση του κόμματος απέναντι σε άλλες ομάδες, καθορίζεται από την φιλοσοφία της και τον ανθρωπισμό της.
Το δικαίωμα στην ιδιοκτησία ακούγεται ωραίο, αλλά έχει και κάποιες παγίδες. Δηλαδή, διαφοροποιεί κοινωνικοοικονομικά τους πολίτες του κράτους σύμφωνα με τα έσοδα και την ιδιοκτησία του. Οικονομικά, γιατί δίνετε περισσότερο βάρος στην ιδιοκτησία, παίρνοντας έτσι αυτόματα (σύμφωνα με τους άγραφους νόμους) κάποιος ιδιοκτήτης περισσότερο βάρος (σοβαρότητα) στην κοινωνική πλάστιγγα, από κάποιον που είναι μεροδούλι-μεροφάι (εργάτης/ μισθωτός/ ωρομίσθιος). Κοινωνικά, γιατί τείνουμε (σαν κοινωνία) να εμπιστευόμαστε περισσότερο τους οικονομικά ισχυρούς για τα κοινωνικά θέματα (θέματα που απασχολούν/αφορούν όλους αυτούς που διαμένουν σε μία χώρα, όπως η υγεία, η κοινωνική δομή, η εργασιακές σχέσεις κ.λ.π.).

Οι πρόωρες βουλευτικές εκλογές που καλούμαστε να πάρουμε μέρος έχουν ένα στοιχείο που δεν μπορεί να μας παραπλανήσει. Κατ' αρχήν όλοι έχουμε δικαίωμα αλλά και υποχρέωση να πάρουμε μέρος στην διαδικασία της εκλογής, με την ψήφο μας, αν θεωρήσουμε πως θα έχει αποτέλεσμα επιθυμητό η επιλογή μας, αφού η ψήφος καθορίζει -υποτίθεται, αν ξεχάσουμε όλα τα παρατράγουδα που ακούμε κατά καιρούς που γίνονται σε σχέση με αυτό- το κόμμα που βγαίνει στην εξουσία. Επίσης υπάρχει και η πολιτική στάση της αποχής, όπως και η αποχή αδιαφορίας, που δηλώνουν εμμέσως την θέση των πολιτών πως η διαδικασία είναι μία φάρσα. Όταν ένα κόμμα βγαίνει στην εξουσία μετά από την ψηφοφορία του, δεν σημαίνει πως έχει το αλάθητο και δεν πρέπει εμείς να κάνουμε κριτική στις αποφάσεις του επειδή το ψηφίσαμε. Κατά δεύτερον, έχουμε την δυνατότητα να επιλέξουμε κάποιο από τα κόμματα, τα οποία δεν παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές μεταξύ τους παρά μόνο στο χρώμα, όπου παρουσιάζουν και μία πολιτική στάση (συντηρητική, σοσιαλιστική, δημοκρατική, ανεξάρτητη, αναρχική, κομουνιστική κ.π.λ.). Η επιλογή πρέπει να στηρίζεται σύμφωνα με την πολιτική που παρουσιάζει ένα κόμμα η οποία θα πρέπει να υπηρετεί τα συμφέροντα αυτού που θα το ψηφίσει. Άλλου είδους επιλογή (δηλαδή αν ο υποψήφιος είναι από "καλή" οικογένεια ή δεν έχει κάνει διαφήμιση στον εαυτό του, κ.λ.π.) είναι πολιτικά λάθος, στερημένη πολιτικής λογικής, αλλά δείχνει και αδιαφορία ως προς την πραγματικότητα -φαντασιοπληκτική-. Τέλος, οι τωρινές βουλευτικές εκλογές, γίνονται με την δικαιολογία της οικονομίας.!! Η πολιτική που θα ακολουθηθεί και μετά τα αποτελέσματα των βουλευτικών εκλογών, θα έχει την ίδια οικονομική κατεύθυνση. Δεν πρόκειται να αυξηθούν οι μισθοί ως δια μαγείας επειδή ίσος το κόμμα στην εξουσία θα λέγεται ΠΑΣΟΚ ή ΚΚΕ ή Ν.Δ., αλλά και εφόσον η "χώρα" έχει αναλάβει μία υποχρέωση προς την Ε.Ε. να επιτρέπει την ανάπτυξη και τον ανταγωνισμό (δύο έννοιες που πολιτικό στόχο έχουν την διευκόλυνση των επιχειρήσεων και την μείωση της αξίας εργασίας των μισθωτών) και να αποκρατικοποιηθούν όλες (τα κοινωνικού περιεχομένου) Κρατικές υπηρεσίες και επιχειρήσεις, με την δικαιολογία ότι έτσι θα γλιτώσει το κράτος παραπανίσια έξοδα και το έλλειμμα του ΑΕΠ επιτυχώς μειώνεται. Όλα αυτά που ακούμε προεκλογικά δεν σημαίνουν και αναγκαστικά ότι είναι θέματα που θα αναπτυχθούν στην πράξη ή ότι δεν παραμένουν φούμαρα για τα μάτια του κόσμου ή και ότι δικαιολογούν την απαξίωση των κοινωνικών δικαιωμάτων που αποκτήθηκαν με αίμα (δωρεάν παιδεία & υγεία, 8ωρο εργασίας, ασφάλιση..κ.α.).

Θέματα καυτά που πρέπει οπωσδήποτε να λυθούν είτε μετά των αποτελεσμάτων των βουλευτικών εκλογών, είτε και χωρίς να πραγματοποιηθούν αυτές, είναι η κοινωνική πρόνοια, η παιδεία, η υγεία, η αυξανόμενη ανεργία -που κατά περίεργο τρόπο, οι βουλευτές βλέπουν την ανεργία να καλύπτεται από 2.000 νέες θέσεις εργασίας, όταν η ανεργία έχει ανέβει 8% στα επίσημα έγγραφα που αντιστοιχούν σε 8.000 ανέργους (όπου ο πληθυσμός της χώρας υπολογίζεται στα 10 εκατομμύρια).. Αντί το Υπουργείο Εσωτερικών να δαπανά υπέρογκα ποσά για την "ενημέρωση" των πολιτών υπέρ υποψηφίων, θα έπρεπε να δαπανηθούν στις κοινωνικές ανάγκες αυτής της χώρας. Πως δηλαδή υπάρχουν χρήματα για την διαφήμιση της κυρίας Ντόρας και δεν υπάρχουν για σχολικά κτήρια;?.. Επειδή οι βουλευτές αναλαμβάνουν την υποχρέωση να διαχειρίζονται τα κρατικά ταμεία ,δεν σημαίνει αυτό ότι έχουν αυτόματο δικαίωμα και να βάζουν το χέρι τους και να "δανείζονται" ποσά μεταφέροντας την υποχρέωση της επιστροφής στους πολίτες/εργαζόμενους, για να καλύψουν προεκλογικές δαπάνες ή ελλείμματα που η ίδια τους πολιτική/πρακτική δημιούργησε.

Υ.Γ.: στοιχεία για την απόδειξη των απόψεων που παρουσιάζονται χρησιμοποιούνται ως links οι λέξεις ή φράσεις με ελαφρά διαφορετικό χρώμα και ο δείκτης (το βέλος του ποντικιού) αλλάζει σχήμα.

Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2009

Εργασιακά Θέματα


Τα νέα δεδομένα των εργασιακών σχέσεων, επιτρέπουν στις εταιρίες να δικαιολογούν τις πράξεις απόλυσης με την οικονομική κρίση που οι ίδιοι δημιούργησαν. Από την άλλη το κράτος, ως διεκπεραιωτής στις υποθέσεις νομικού περιεχομένου, ανάμεσα στις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους, τροποποιεί τους νόμους, ακόμα και το σύνταγμα, αρκεί να γίνεται εύκολα η δουλειά των επιχειρήσεων. Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής είναι οι αυτοκτονίες που ο αριθμός τους μεγαλώνει κάθε μέρα, σε μεγάλες οικονομικές δυνάμεις, επιβάλλοντας στο κράτος να πάρει θέση.. Απόδειξη της απαξίωσης της εργατικής δύναμης είναι τα μισθολόγια για νέους εργαζόμενους, όπου ο μισθός δεν ξεπερνά τα 700 ευρό, οι περικοπές των δικαιωμάτων των παλαιότερων εργαζομένων αλλά και των συνταξιούχων όπου από αυτούς έχουν γίνει κρατήσεις από τους μισθούς για την σύνταξή τους. Φάγανε δηλαδή τα λεφτά των ταμείων (ως δανεικά και αγύριστα) και τώρα επιμένουν να τους ξεπληρώσουμε -οι εργαζόμενοι- τα χρέη τους.
Από την άλλη, μαγειρεύουν συνεχώς τα ποσοστά ανεργίας, για να υποδείξουν τις υποτιθέμενες προσπάθειές τους για την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, αλλά πως να υπάρξουν νέες θέσεις όταν επιχειρήσεις κλείνουν (22.106 θέσεις εργασίας χάθηκαν) ή μετακομίζουν σε άλλες χώρες? Αυτές οι 2.000 νέες θέσεις, δηλαδή, είναι φαντάσματα... Άσε που οι Έλληνες ανήκουν στην 4η θέση εισοδηματικής ανισότητας στην Ε.Ε. μετά από την Ρουμανία, τη Πορτογαλία και τη Λετονία, όπου ο χαμηλότερος μισθός είναι κατά 60% χαμηλότερος από την Αγγλία, με πρωτιά σε φτωχούς εργαζόμενους σε ποσοστό 14% σε σχέση με την Ε.Ε. που είναι 7%. Το διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με ολόκληρη την Ε.Ε.!!
Και αυτό φυσικά δεν έχει να κάνει με την παραγωγικότητα της εργασίας των Ελλήνων ή των αλλοδαπών που μένουν και εργάζονται στην Ελλάδα αφού αυτή είναι μεγάλη, αλλά είναι ένα καθαρό μαγείρεμα για να μην αναδεικνύεται η ανισότητα ανάμεσα στην εργασία και την απόδοση χρημάτων. Κι αυτό φυσικά δεν έχει να κάνει με την κατανάλωση σ' αυτήν την χώρα, αφού της ανήκει η 1η θέση, άρα αποδίδει κέρδη στις επιχειρήσεις.

Από την άλλη,πως το έλλειμμα του ΑΕΠ να μειωθεί όταν τα έξοδα ενός κράτους είναι περισσότερα από τα έσοδά του? Μας φορολογεί (12,7%) πολύ περισσότερο από ότι φορολογούνται εργαζόμενοι σε άλλα κράτη (6%), όπου οι εργαζόμενοι σ' αυτό το κράτος δεν μπορούν να φοροδιαφεύγουν, ή όταν το κάνουν είναι γελοία τα ποσά, αλλά οι μεγάλοι καρχαρίες και επιχειρήσεις, αυτές που μπορούν να προσφέρουν στο κράτος έσοδα, έχουν φορολογικές ελαφρύνσεις αλλά είναι και οι φοροφυγάδες που πρέπει επιτέλους να πιαστούν.. Έξοδα ενός κράτους είναι η διοίκηση (με 50%) δηλαδή οι βουλευτές κ.α., η ασφάλεια (στρατός - αστυνομία με 80% του ΑΕΠ), η παιδεία (με 3%), η υγεία (με 14%), τα δάνεια που δίνει (με 20%) κ.λ.π. Η ανισότητα φαίνεται στους αριθμούς..

Πέφτουν οι μονάδες στο χρηματιστήριο, και μεις τώρα κλαίμε.. Και τι μας νοιάζει εμάς, κατά πόσο πέφτουν οι καταραμένες μονάδες, όταν οι αριθμοί είναι πλασματικοί και χρησιμοποιούνται ως δικαιολογία για τις πράξεις των επιχειρήσεων (βλέπε: απολύσεις, εξαγορές) αφού στην ουσία τα μπόνους των μεγαλοκεφαλαιούχων παραμένει σταθερά υψηλό? Πρέπει να στεναχωριόμαστε δηλαδή αν οι πλούσιοι γίνουν "φτωχοί"? Στην ουσία δεν επηρεάζει το χρηματιστήριο την ζωή των εργαζομένων, επηρεάζει τα έσοδα μίας επιχείρησης αλλά και τον ιδιοκτήτη της. Αυτοί με την σειρά τους, για να αποφεύγουν τα βάρη της μύωσης του υπερκέρδους (κέρδος που βγαίνει από την εργασία των μισθωτών -νομίμων και παρανόμων- και όχι το προϊόν (αγαθό) ή υπηρεσία, αλλά δεν τους αποδίδεται), με διάφορες αλχημείες αποδίδουν την χασούρα τους στους εργάτες και τους απολύουν ή τους κόβουν δικαιώματα..

Αναρωτιέμαι αλήθεια αν όλα αυτά δεν μας αφορούν ή δεν μπορούν ν' αλλάξουν γιατί "'έτσι είναι ο κόσμος και τώρα εσύ γιατί ασχολείσαι?".. Εγώ, δηλαδή, και οι συμμαθητές μου ανήκουμε σε έναν παράλληλο κόσμο όπου αυτά τα δεδομένα δεν μας αγγίζουν? Πόσο μάλιστα αν δεν απασχολούν το μυαλουδάκι μου, τι σημαίνει, ότι δεν υπάρχουν ή ότι επειδή μονάχος μου δεν μπορώ να τα αλλάξω, δεν πρέπει να σκέφτομαι? Ή μήπως πρέπει να δεχθώ τα ιδεολογήματα που μου διδάσκουν στο σχολείο ως "πρακτική" πραγματικότητα?

Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2009

Η εκπαίδευση στη νέα χιλιετία

Το θετικό στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι ότι μπορείς να πας να γραφτείς σε οποιαδήποτε σχολή θες, χωρίς να δώσεις Πανελλήνιες Εξετάσεις, αρκεί βέβαια να 'χεις να πληρώσεις το αντίτιμο/ αντίστοιχο ποσό και βέβαια να 'χεις το χρήμα.. Αυτό όμως δεν υποστηρίζει την μελλοντική επαγγελματική σου ιδιότητα. Εφόσον οι περισσότερες σχολές δεν αναγνωρίζονται από το Ελληνικό κράτος, μάλλον για φάρσα πρόκειται..

Η αναθεώρηση του άρθρου 16, είναι κι αυτή μια φάρσα, αφού εξισώνει ΤΕΙ (Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα) με ΑΕΙ (Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα) εκ των οποίων τα δεύτερα καμία σχέση δεν έχουν στο περιεχόμενό τους με τα πρώτα. Στα ΑΕΙ τα χρόνια φοίτησης κυμαίνονται από 4 έως και 5 χρόνια, για το βασικό επίπεδο σπουδών, χωρίς το μεταπτυχιακό επίπεδο, με πολλές έρευνες και ακαδημαϊκές διαδικασίες, είναι ανώτερο και λόγω ύλης αλλά και δια βίου εκπαίδευσης, κάτι που δεν έχουν ευκαιρία οι απόφοιτη των ΤΕΙ. Τα ΤΕΙ από την άλλη είναι αυτό που λέει η λέξη Τεχνολογική. Η εκπαίδευση στα ΤΕΙ αφιερώνεται κυρίως στα τεχνολογικά θέματα του επαγγέλματος, με 2 έως 3 χρόνια φοίτησης, κι όχι στην έρευνα. Άρα κατά βάση δεν μπορούν να έχουν την ίδια αξία στην αγορά εργασίας.. Άρθρο στον Ελεύθερο Τύπο...

Σχολικά κτίρια.. Άλλος ένας εφιάλτης της σχολική κοινότητας. Κτίρια που δεν βοηθούν στην εκπαίδευση, είναι ο νόμος της ύπαρξής τους. Άρθρο στον Ελεύθερο Τύπο για τα σχολικά κτίρια. Αν δεν είναι προκάτ, θα ναι άχρηστα, αφού ένας ψίθυρος εμποδίζει στην παράδοση, όταν η αίθουσα δεν είναι γεμάτη με 35 ίσως και παραπάνω μαθητές.. Τα σχολεία θυμίζουν φυλακές, όσο κι αν τα αγαπάμε, δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια στην Αλήθεια.. Μαζί με το περιεχόμενο της εκπαίδευσης που "απολαμβάνουν" οι μαθητές, σαν καλά σκυλάκια, ταιριάζει το σύνθημα: "τα σχολεία φωτίζουν μόνο όταν καίγονται"..

Άλλοι λόγοι που δικαιολογούν το παραπάνω σύνθημα: μαθήματα στο σχολείο, που προσπαθούν να δικαιολογήσουν την ύπαρξη και την αναγκαιότητα του αστικού κράτους "δικαίου"..
1. Θρησκευτικά. Πέστε μου ένα λόγο αναγκαιότητας τους στο Λύκειο. Ας είναι και μία ώρα την εβδομάδα, χαμένος χρόνος όπου προσπαθούν να μας πείσουν για την αναγκαιότητα της θρησκείας, πράγμα που δεν σταματήσαν να μας επαναλαμβάνουν από την πρώτη μέρα που πατήσαμε το πόδι μας σε σχολείο.. Η αλήθεια είναι, όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να παρευρεθεί σε οργανώσεις που κάνει η εκκλησία για να μάθει γι' αυτό.. Καμία υποχρέωση δεν έχουμε να είμαστε όλοι χριστιανοί ορθόδοξοι, αφού το σύνταγμά μας επιτρέπει την ανεξυθρησκεία..
2. Δίκαιο. Χρήσιμο μάθημα εν μέρη. Όποιος δεν πήγε Λύκειο και δεν έκανε το μάθημα, του έχει ξεφύγει η διαφορά της Βουλής με το Σύνταγμα (το ένα είναι εκλεγμένο σώμα, το άλλο εκφράζει το πολίτευμα και τους όρους ύπαρξής του, αντίστοιχα), το οποίο διαχωρίζει την Θέση του, με ψιλά γράμματα, εκπροσωπώντας το 1/100 (1%) της Ελληνικής κοινωνίας, ξεκαθαρίζοντας πως έχουμε Αστική Δημοκρατία, που καμία σχέση δεν έχει με την Λαϊκή (= το δίκαιο του λαού) και φυσικά αυτά τα οποία λέει, δεν εφαρμόζονται, όταν το σύνταγμα απαγορεύει την διαμόρφωση των νόμων με άρθρο σε άλλο θέμα (Σχέδιο νόμου) και φυσικά για την αλλαγή των νόμων που επηρεάζουν την ζωή των πολιτών, υποχρεωτικό είναι το δημοψήφισμα, το οποίο ποτέ δεν γίνεται.. Αυτό φυσικά για να το αντιληφθείς, θα πρέπει να προσέχεις στο μάθημα αλλά και να κάνεις ένα ξεφύλλισμα και μόνος σου..
3. Οικονομία/ Διοίκηση. Ένας άλλος τρόπος δικαιολόγησης της Αστικής Πραγματικότητας. Προσπαθώντας να δικαιολογήσουν την σημερινή διαμόρφωση της αστικής τάξης πραγμάτων, με τις δήθεν διαφορές στις εταιρίες, νομικά και οικονομικά, εξυψώνουν την ιδέα της υγιής ανταγωνιστικότητας, της οποίας η πραγματικότητα δυστυχώς δεν την ακουμπά καν. Οι μαθητές (Β' τάξης πρωινού ή Γ' νυχτερινού) κάνουν τις αρχές Οικονομίας ενώ την επόμενη χρονιά (Γ' πρωινού ή Δ' νυχτερινού) μαθαίνουν την "αναγκαιότητα των επιχειρήσεων στην κοινωνία". Μάθημα υποχρεωτικό και φυσικά το δίνεις και στις Πανελλήνιες, για όποιον ενδιαφέρεται.. Βέβαια, είναι μάθημα κατεύθυνσης Οικονομικών σπουδών (5ο Επιστημονικό πεδίο).
4. Ρητορικά κείμενα. Δυστυχώς προσωπικά δεν είχα την ευκαιρία να κάνω το εν λόγω μάθημα, έτσι δεν γνωρίζω τους υποτιθέμενους σκοπούς του. Από ότι μου είπαν τα παιδιά της Θεωρητικής κατεύθυνσης, είναι ένα μάθημα, κατ' αυτούς, παντελώς άχρηστο και δεν έχουν καταλάβει τον λόγω διδασκαλίας του.. Ίσως πρέπει να ρωτήσω κάποιον Φιλόλογο...
5. Λατινικά.  Το εν λόγω μάθημα είναι χρήσιμο αν θες να πας γιατρός, κτηνίατρος, φαρμακοτρίφτης, φιλόλογος, αρχαιολόγος κ.α. Εκεί θα σου χρειαστεί. Η αλήθεια είναι πως η γλώσσα αυτή είναι νεκρή. Για να την μάθεις πρέπει να σαι καλός στην αποστήθιση. Ένας καλός τρόπος να χάνεις μόρια στις πανελλήνιες, κατά την γνώμη μας..
6. Κοινωνιολογία. Ένα μάθημα που είναι εξαιρετικά χρήσιμο αλλά αποκλείστηκε από τα νυστερινά..

Σαν μαθητές νυχτερινού σχολείου, μας απασχολεί βέβαια και η Πολιτική σκηνή. Για εμάς, αυτή η σκηνή είναι ένα κακοστημένο πάλκο, με μάπα σκηνοθέτη και βλαμμένους ηθοποιούς, αφού μας θυμούνται πάντα την εποχή των εκλογών και των κοινωνικών συγκρούσεων. Κάτι σαν τα τσομπανόσκυλα (καθηγητές) και λύκους (πολιτικάντηδες) στο μαντρί (σχολείο) με πρόβατα (μαθητές). Στο προαύλιο του σχολείου περισσότερες φιλοσοφικές συζητήσεις θα ακούσεις, περί ομάδων και γκόμενων, παρά για την πολιτική, είναι αλήθεια.. Κι αυτό γιατί? Μα γιατί αναρωτιόσαστε? Μα φυσικά γιατί μας έχουν γραμμένους εκεί που δεν πιάνει μελάνη. Κάτι σαν το ΚΚΕ που μας ήρθε και ανάρτησε πανό στα κάγκελα, χωρίς να ρωτήσει τη σχολική κοινότητα.. Και οι καθηγητές όσο καλοί κι αν είναι, θα σου πουν "μην ασχολήσαι παιδί μου με τα πολιτικά, κάνε την δουλειά σου και κοίτα να τελειώσεις.."

Βιβλία!! Ένα χρήσιμο πράγμα μπορεί να γίνει παντελώς άχρηστο με την βοήθεια του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Ο ΟΕΔΒ (Οργανισμός Έκδοσης Διδακτικών Βιβλίων) είναι ένας οργανισμός που απλά οργανώνει την εκτύπωσή τους. Τα βιβλία αυτά εκτυπώνονται σε τετραχρωμία (CMYK) η οποία είναι και πανάκριβη εκτύπωση, αν πρόκειται για λίγα κομμάτια. Βέβαια αυτά εκτυπώνονται κατά χιλιάδες, κι έτσι το κόστος μειώνεται. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν γράφονται εν μια νυκτί και η χρήση τους είναι μόνο για τις ασκήσεις που περιέχουν, τη διακόσμηση της βιβλιοθήκης του σπιτιού και σαν άχρηστο βάρος στην τσάντα (σχολική ή εξωσχολική).. Για να καταλάβει κανείς τι προσπαθούν να διδάξουν, χρειάζεσαι βοήθημα... Πόσο κοστίζει αυτό? Από 15 έως 35 ευρό, ανάλογα την τσέπη..

Φροντιστήρια!! Άλλο ένα θαύμα τις Αστικής κοινωνίας. Κάνουν αυτό που έπρεπε να κάνουν τα σχολεία. Εφόσον όμως το κράτος δίνει 3% του ΑΕΠ για την παιδεία, αυτή χάνει την ιδιότητά της κι έτσι τον λόγο έχουν τα φροντιστήρια, τα οποία είναι και πανάκριβα.. Εκεί θα προετοιμαστείς καλά για τις Πανελλήνιες, όπου καθηγητές και σχολές έχουν ενημερωθεί για τα θέματα αλλά και τον τρόπο που πρέπει να γράψεις για να περάσεις στη σχολή της επιθυμίας σου.

Εργασιακά... Ένα θέμα κόλαφος, όπως λένε και τα ελληνικά ΜΜΕ (Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ή Αποβλάκωσης).. Εμάς των Νυχτερινών μας ενδιαφέρει. Τώρα περίοδο προεκλογικών υποσχέσεων, ακούμε διάφορα ΘΑ και οικονομικά τερτίπια που πρέπει να κάνουμε για να τα πάμε καλά και με την Κομισιόν... Κατά Σοσιαλιστών, τα εργασιακά είναι κάτι που δεν απασχολούν τους εργαζόμενους αλλά την επικοινωνιακή πολιτική. Κατά Δημοκρατικών, τα εργασιακά είναι κάτι που θα έπρεπε να τελειώσουν με την εφαρμογή της δουλείας... Κατά κεντρώους, είναι ένα θέμα που καίει, γι' αυτό και δεν το ακουμπάμε..

Αυτά για την ώρα..

Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2009

Νέα Σχολική Χρονιά

Άρχισε και επίσημα η νέα σχολική χρονιά, με τον αγιασμό στις 11 Σεπτέμβρη ημέρα Παρασκευή, απαραίτητος για κάποιους, τρόπος αποφυγής των μαθημάτων για κάποιους και άχρηστος παντελώς αλλά και επικίνδυνος τέτοιον καιρό για τους περισσότερους. Γιατί ο παπάς, σε βρέχει με το νερό κυριολεκτικά, μην του ξεφύγει και κανένας..!

Φέτος είναι η τελευταία χρονιά για τους μαθητές της 4ης, οι οποίοι όσοι από αυτοί θελήσουν να δώσουν Πανελλήνιες, θα πρέπει κυριολεκτικά να ξεσκιστούν στο διάβασμα, αν και όχι ότι θα τελειώσει ο εφιάλτης με τις εξετάσεις, αλλά λέμε τώρα..
Με μια έρευνα που έκανα προσεκτικά, έμαθα τα εξής (κατ' αρχήν για προσωπικούς λόγους): Φροντιστήρια που προετοιμάζουν μαθητές για τις Πανελλήνιες δεν δέχονται μαθητές νυχτερινών Λυκείων, με την δικαιολογία ότι τα νυχτερινά έχουν άλλη ύλη. Τα φροντιστήρια πληρώνονται με ολόκληρο μισθό για να κάνουν αυτό που έπρεπε να κάνουν τα σχολεία (από 150 ευρό έως 800 αν θες έχει και με παραπάνω).Όποιος θελήσει να δώσει και σε άλλες σχολές με σχέδιο, ισχύει το ίδιο τιμολόγιο και φυσικά δεν πρέπει να δουλεύει διότι τον χρόνο θα τον φας στο φροντιστήριο, αφού θες τουλάχιστον ένα 4ωρο με 8ωρο κάθε μέρα για σχέδιο, γραμμικό, ελεύθερο (και χρώμα, αν δώσεις και για καλών τεχνών). Όσα παραπάνω μόρια και να παίρνουμε, εφόσον οι βάσεις ανέβηκαν, οι σχολές που θέλουμε πραγματικά, μάλλον είναι απρόσιτες..
Οι ανακοινώσεις για την παιδεία, από την άλλη, μόνο απογοητευτικοί μπορεί να είναι, αφού 150 ΤΕΙ λύουν την λειτουργία τους λόγω απώλειας φοιτητικού κόσμου, οι βάσεις σε σχολές μεγαλώνουν και γενικά το να σπουδάσεις κάτι πλέων χρειάζεσαι εκτός από τα έξοδα διαβίωσης και τα έξοδα εργαστηρίων και βιβλίων. Links με θέμα την παιδεία "Ελεύθερου Τύπου": "Τα κολέγια και η νομιμότητα των πανεπιστημιακών σπουδών", "Πώς έγινε η αναθεώρηση του κρίσιμου άρθρου 16", "..διαδικασία «νομιμοποίησης» των ιδιωτικών σχολών.."..
Όσο για τους υπόλοιπους μαθητές, θα είναι μια χρονιά που θα πρέπει να επιδείξουν υπομονή και επιμονή για να τελειώσουν τη χρονιά αλλά και το σχολείο γενικά. Γι' αυτούς ένα δώρο link με την αργκό της νεολαίας, αφού οι μισοί ανήκουν σε παλαιότερες γενιές και δεν γνωρίζουν τόσο καλά τη νέα μόδα: "Δεν υπάρχει!" άρθρο στον Ελεύθερο τύπο και: "Γλωσσάρι"

Όσο για τις εκλογές, όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, μια χρονιά εκλογών πρωίμων που θα έπρεπε να ισχύει σε 2 χρόνια, ακούμε ξανά τις ίδιες υποσχέσεις για την οικονομία, την παιδεία, την υγεία και άλλων κοινωνικών προβλημάτων, που πλέων ακούγονται όμορφα αλλά όλοι ξέρουμε καλά πως τα ωραία πράγματα εύκολα τα λες, δύσκολα τα κάνεις. Γιατί μέχρι χθες οι πολιτικοί σκίζονταν για την δημοσιονομική πολιτική και το χρηματιστήριο, και σήμερα προεκλογικά σχίζονται για τον κόσμο. Σε μια βουλή που 300 χαραμοφάηδες κόβουν την πίτα όπως τους βολεύει, ποια η διαφορά ανάμεσα σε "αριστερά" και δεξιά? Όταν η "αριστερά" γαβγίζει ξέρουμε όλοι ότι δεν πρόκειται να δαγκώσει, όσο για την δεξιά, αυτή πάντα σχιζόταν για τους λεφτάδες. Πρέπει να ναι κανείς χαζός για να πιστεύει ότι η δεξιά θα κάνει κάτι γι' αυτόν αν δεν είναι εφοπλιστής.. Οι κεντρώοι από την άλλη, ενώ βαφτίζουν την πολιτική τους σοσιαλιστική, κοιτάζουν να κάνουν την ίδια δουλειά με την δεξιά. Για όσους λοιπόν αποφασίσουν να πάρουν μέρος σ' αυτήν την φάρσα που λέγεται δημοκρατικό δικαίωμα στην εκλογική διαδικασία, εύχομαι απλά και προσωπικά, να μην περπατούν στα σύννεφα και αναρωτιούνται μετά τι πήγε στραβά και δεν γίνονται αυτά που το κόμμα τους υποσχόταν. Καλή τύχη λοιπόν στης 4 Οκτώβρη. (Το δικό μας σχολείο πρέπει να είναι και φέτος εκλογικό τμήμα, άρα θα χαθούν διδακτικές ώρες, για κάποιους τυχερούς αδιάβαστους)..

Άλλο θέμα του εκπαιδευτικού κόσμου και της σχολικής κοινωνίας, ελπίζω φέτος τα 5μελή και το 15μελές που Θα ψηφιστούν φέτος, να ενδιαφέρονται περισσότερο για την μόρφωση, έστω την εξωσχολική, από τις γλάστρες του σχολείου.. Ειδικά το σχολείο μας έχει ακόμα θέματα που δεν έχουν λυθεί εδώ και τουλάχιστον 3 χρόνια:
1ο θέμα είναι τα υπόστεγα, τα οποία απουσιάζουν και μάλιστα πέρσι ξηλώσανε τα μισά για να τα πάνε αλλού.
2ο θέμα, είναι οι λίμνες που δημιουργούνται σε κάθε βροχόπτωση, σχεδόν σε όλο το προαύλιο του σχολείου.
3ο θέμα είναι το εργαστήριο που του λείπουν ακόμα πράγματα.
4ο θέμα είναι οι απουσίες λόγω εργασίας.. Τι θα γίνει μ' αυτό, εφόσον η εργοδοσία δεν δίνει ωράρια για νυχτερινούς?
5ο θέμα είναι η θερμοκρασία στις τάξεις.. Τυχεροί όσοι κάθονται δίπλα στα καλοριφέρ.. Οι υπόλοιποι...ΝΑ

Όσο για τα υπόλοιπα θέματα που μπορεί να προκύψουν μέσα στη σχολική χρονιά ή μου έχουν διαφύγει της προσοχής, δεν είναι τίποτα ρε παιδιά να στείλετε ένα mail.. Έλεος..

Με εκτίμηση
στη σχολική κοινότητα
Μαθήτρια Ζ.Σ.Κ