Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2009

Καταλήψεις σε Πανεπιστήμια της Αυστρίας

Στις 22 Οκτωβρίου θα πραγματοπούνταν η υπογραφή του προϋπολογισμού της Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Βιέννης με το αρμόδιο υπουργείο (Υπουργείο Επιστήμης) για τα έτη 2010-2011. Το υπουργείο απειλούσε τη διοίκηση της Ακαδημίας ότι δεν θα χρηματοδοτούσε το πανεπιστήμιο, αν δεν εφάρμοζε τα σχέδια της κυβέρνησης για αναδιάταξη του προγράμματος σπουδών, σύμφωνα με τους δύο κύκλους σπουδών (μπάτσελορ-μάστερ) που υπαγορεύει η Συνθήκη της Μπολόνια. Σύμφωνα με τη διάταξη του αυστριακού νόμου-πλαίσιο για την λειτουργία των πανεπιστημίων (ψηφίστηκε το 2002), κατόπιν εισήγησης του αρμοδίου υπουργείου, η κυβέρνηση μπορεί να επεμβαίνει στη διαμόρφωση του προγράμματος των σπουδών των πανεπιστημίων, στη δημιουργία νέων κλάδων ή συγχώνευση παλαιοτέρων, τινάζοντας στον αέρα τη σχετική αυτοτέλεια των πανεπιστημίων που προβλέπει το αυστριακό σύνταγμα.
Μπροστά στον ωμό εκβιασμό της κυβέρνησης, η διοίκηση του πανεπιστημίου σήκωσε τα χέρια ψηλά, καταγράφοντας απλός τη διαφωνία της. Αντίθετα οι φοιτητές αντέδρασαν άμεσα καταλαμβάνοντας το πανεπιστήμιο και πραγματοποιώντας πορεία στο υπουργείο. Η μικρή -πλην σημαντική- διασάλευση της κοινωνικής νηνεμίας που βασιλεύει για δεκαετίες στην Αυστρία, έπιασε στον ύπνο την κυβέρνηση και τη μπατσαρία της Βιέννης. Οι φωτογραφίες των φοιτητών που σκαρφαλώνουν στα παράθυρα του υπουργείου με τους μπάτσους άφαντους - ή διακριτικούς θεατές- είναι χαρακτηριτστικές.
Το έναυσμα έχει δοθεί. Τα πανεπιστήμια του Γκρατς , του Κλάγκενφουρτ, της Βιέννης και ορισμένα πολυτεχνεία σε όλη την Αυστρία τελούν εδώ και μια βδομάδα υπό κατάληψη!! Σε μια χώρα που το σκοτάδι του ατομικισμού, της απάθειας και της αποστείρωσης έχει καταπλακώσει κάθε κοινωνική δραστηριότητα, μια ελπιδοφόρα ηλιαχτίδα προβάλλει από τις αίθουσες των πανεπιστημίων. Το ποτήρι ξεχείλισε για τους χιλιάδες φοιτητές της Αυστρίας που δεν ανέχονται πλέον την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και την υποβάθμιση των σπουδών τους. Στα αιτήματά τους κυριαρχεί η δωρεάν δημόσια εκπαίδευση για όλους, η κατάργηση των διδάκτρων, η κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου που μεθοδεύει τις αλλαγές στα προγράμματα των σπουδών και το τσάκισμα της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που προωθεί ενιαία στην Ευρώπη η εφαρμογή της συνθήκης της Μπολόνια. Στο στόχαστρο των καταληψιών μπαίνει η περιβόητη αξιολόγηση, που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο πετσόκομμα των δαπανών για τις ανθρωπιστικές επιστήμες και στη δημιουργία αποφοίτων με εξειδικευμένο, αφυδατωμένο υπόβαθρο, σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς και του κεφαλαίου, στερούμενο επιστημονικής συνοχής και επάρκειας.
Οι καταλήψεις θα συνεχιστούν και αυτή την εβδομάδα και με τα μέχρι στιγμής δεδομένα ίσως είμαστε μπροστά σε ένα κλιμακούμενο κίνημα καταλήψεων των πανεπιστημίων της Αυστρίας, κάτι πρωτόγνωρο για την μεταπολεμική ιστορία της χώρας. Η μαζικότητα  των γενικών συνελεύσεων, τα ασφυκτικά γεμάτα με χιλιάδες φοιτητές αμφιθέατρα προμηνύουν τη συνέχιση και την κλιμάκωση του αγώνα. Ο αγώνας σε όλη την Ευρώπη ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι κοινός. Τις ίδιες ανησυχίες και τα αιτήματα που είχαν οι έλληνες φοιτητές στη διάρκεια των καταλήψεων του 2006 και του 2007 συμμερίζονται εν πολύς και οι αυστριακοί φοιτητές σήμερα. Η ενιαιοποίηση του αγώνα σε όλη την Ευρώπη, σε μια περίοδο που το κεφάλαιο σαρώνει κατακτήσεις και δικαιώματα, είναι η καλύτερη απάντηση στο διευθυντήριο των Βρυξελλών. Η απειλή της ενσωμάτωσης της κοινωνικής οδηγίας, που εξισώνει στην πράξη τα πτυχία των πανεπιστημίων με αυτά των κακόφημων κολεγίων, πρέπει να οδηγήσει τους έλληνες φοιτητές στο δρόμο των αυστριακών συναδέλφων τους.

Εφημερίδα Κόντρα, Σάββατο 31 Οκτώβρη 2009

Εκπαιδευτικά νέα..

1. Πορείες και καταλήψεις από μαθητές της Θεσσαλονίκης
(Ηλεκτρονική Έκδοση
Πορεία για τα «άθλια σχολεία», την ερχόμενη Πέμπτη, αποφάσισε να πραγματοποιήσει το Συντονιστικό των μαθητών στη Θεσσαλονίκη. 
Ζητούν:
 • Δημόσια δωρεάν Παιδεία για όλους.
 • 15% του Κρατικού Προυπολογισμού στην Παιδεία.
 • Κατάργηση φροντιστηρίων.
 * Δωρεάν όλα τα σχολικά βιβλία, σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια.
 • Ούτε ένας μαθητής εκτός σχολείου πριν τα 18 λόγω οικονομικής αδυναμίας της οικογένειας.
 • Καμία ποινικοποίηση, καμία απειλή σε μαθητή για τους αγώνες μας.
   Η απόφαση πάρθηκε από μαθητές του 17ου Γυμνασίου, του 4ου Λυκείου, του Πειραματικού του ΑΠΘ, του Πειραματικού του ΠΑΜΑΚ, του 2ου Πειραματικού Λυκείου Θεσσαλονίκης, του 2ου Λυκείου Αμπελοκήπων, των 7ου, 13ου και 17ου Λύκειο Θεσσαλονίκης, του 1ου Λυκείου Συκεών, του 3ου Λυκείου Σταυρούπολης και του 1ου Λυκείου Μενεμένης.

2. Προς εθνικό απολυτήριο με αναβάθμιση του Λυκείου (Ελευθεροτυπία, Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2009) 
Η ανάγκη αναβάθμισης του Λυκείου και η μετατροπή του εξεταστικού σε ένα σύστημα πρόσβασης που θα περιλαμβάνει εξετάσεις για το (εθνικό ή όποιο άλλο) απολυτήριο συνυπολογιζομένης της απόδοσης στο Λύκειο και στη βάση των κριτηρίων που θα θέτουν τα ίδια τα ΑΕΙ αποτέλεσαν την κοινή παράμετρο των προτάσεων στο πλαίσιο του επιστημονικού συνεδρίου που διοργάνωσε η ΠΟΣΔΕΠ το διήμερο Παρασκευή-Σάββατο.

Με δεδομένη την κατεύθυνση της αλλαγής, οι φορείς που συμμετείχαν στο συνέδριο, αφού εξέφρασαν την ελπίδα να συνεχιστεί και να τελεσφορήσει ο διάλογος για τις αλλαγές, προέβησαν σε διαπιστώσεις οι οποίες συνέκλιναν σε αρκετά σημεία. Για παράδειγμα, οι πανελλαδικές εξετάσεις. Ηταν περισσότερες οι απόψεις που ενέκριναν την ύπαρξη εξετάσεων, έστω σε ένα μικρό αριθμό μαθημάτων, για την απόκτηση του εθνικού απολυτηρίου -σύμφωνα με την καταγεγραμμένη θέση του ΠΑΣΟΚ- ή όποιου άλλου ανάλογου τίτλου, ενώ η ευθύνη της διεξαγωγής και συνεπώς της τήρησης του αδιάβλητου παρουσιάζεται σταθερά ως άρρηκτα συνδεδεμένη με το υπουργείο Παιδείας. Για τον τελικό βαθμό, πάντως, ευρεία αποδοχή έχει η άποψη για τον συνυπολογισμό της απόδοσης στο Λύκειο καθώς συνδέεται με τη γενικότερη αναβάθμιση της βαθμίδας.
Σε ό,τι αφορά τον ρόλο των ΑΕΙ, κοινή παράμετρος παραμένει η ανάληψη της ευθύνης για τον καθορισμό των κριτηρίων εισαγωγής [αριθμός μαθημάτων, ελάχιστη βαθμολογία με όποια διαβάθμιση απαιτηθεί από το είδος των σχολών (μεγάλης ζήτησης, ομοειδών τμημάτων κ.ά.)]. Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, επίσης, θα καθορίζουν τον αριθμό εισακτέων, σύμφωνα με την πάγια θέση πανεπιστημιακών και διοικήσεων. Ανάμεσα στα ενδιαφέροντα επιμέρους ζητήματα, η επισήμανση για εντατικότερη προετοιμασία των φοιτητών (με περισσότερα μαθήματα διδακτικής, μεταπτυχιακά κ.ά.) στις καθηγητικές σχολές.
Στο συνέδριο κατατέθηκαν δύο εναλλακτικές προτάσεις της ΠΟΣΔΕΠ, η πρόταση της συνόδου των πρυτάνεων, ενώ τις γνωστές τους θέσεις επαναδιατύπωσαν οι κ. Γ. Μπαμπινιώτης και Θ. Βερέμης εκφράζοντας την ελπίδα να συνεχιστεί ο διάλογος. Για τον τελευταίο, πάντως, το υπουργείο έχει δώσει το στίγμα με τη μετατροπή του ΕΣΥΠ σε ανεξάρτητη αρχή και την ένταξη αρκετών εκ των προαναφερόμενων προτάσεων στο πλαίσιο του δεύτερου κύκλου του διαλόγου.

3. Εθνικό απολυτήριο αντί εξετάσεων
Πρόταση 10 σημείων της ΠΟΣΔΕΠ για εισαγωγή στα πανεπιστήμια με θέσπιση κριτηρίων και από τα ΑΕΙ
Η απόκτηση εθνικού απολυτηρίου, που θα λαμβάνεται ύστερα από εξετάσεις σε πανελλαδικό επίπεδο και ύστερα από νέες διαδικασίες πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων, θα ανοίγει την πόρτα των πανεπιστημίων για τους υποψήφιους φοιτητές.
Αυτός είναι ο κεντρικός άξονας της πρότασης που θα καταθέσει η ΠΟΣΔΕΠ, το συνδικαλιστικό όργανο των πανεπιστημιακών, στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την προσεχή Τρίτη.
Σημαντικό ρόλο στο νέο σύστημα εισαγωγής θα έχουν και τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα θεσπίζοντας κριτήρια εισόδου, όπως συντελεστές βαρύτητας σε συγκεκριμένα μαθήματα.
Η τελική πρόταση της ΠΟΣΔΕΠ περιλαμβάνει 10 σημεία, τα εξής:
1 Θεωρείται απαραίτητη η καθιέρωση ενιαίας υποχρεωτικής εκπαίδευσης, η οποία θα περιλαμβάνει τις βαθμίδες από νηπιαγωγείο έως το λύκειο, δηλαδή, στα 13 χρόνια από τα 10 που είναι σήμερα. Αυτό θα έπαιζε, επισημαίνουν, «καθοριστικό ρόλο σε ζητήματα οργανωτικά, αλλά και ουσιαστικά, σχετιζόμενα με τη δομή της διδασκαλίας διαφόρων μαθημάτων».
2 Το λύκειο, όπως και το γυμνάσιο, να μετατραπεί σε σχολείο ολοήμερης λειτουργίας. Η διδασκαλία, η εμπέδωση της γνώσης και η αξιολόγηση να οργανώνονται με νέο τρόπο εντός του σχολικού προγράμματος και να μην μεταφέρονται εκτός σχολείου.
3 Να προσφέρονται υποχρεωτικά και κατ' επιλογήν μαθήματα στο λύκειο στη λογική του International Baccalaureat, για τα οποία πρέπει να εκφράζουν τη γνώμη τους τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ.
Τα μαθήματα του λυκείου να οργανωθούν σε κύκλους και να προσφέρονται σε δύο επίπεδα (προχωρημένα και βασικά). Απαραίτητη η εισαγωγή σε όλες τις τάξεις γυμνασίου και λυκείου, Ζώνης Τέχνης και Πολιτισμού, ενταγμένης στο επίσημο πρόγραμμα και αναγνωριζόμενης ως ισότιμης στη διαδικασία αξιολόγησης.
4 Μείωση του αριθμού των μαθημάτων κατά 40% σε κάθε τάξη. Προτείνεται, δηλαδή, να μην γίνονται περισσότερα από 8-9 μαθήματα.
Η ύλη τους να περιοριστεί σημαντικά και να δοθεί περισσότερη έμφαση στην ποιοτική διάσταση της διδακτέας ύλης (για παράδειγμα στην κατανόηση βασικών εννοιών). Αυτό συνεπάγεται και ριζική αλλαγή του προγράμματος. Κανένα μάθημα να μην διδάσκεται λιγότερο από δύο ώρες την εβδομάδα.
5 Να μην καθορίζεται ασφυκτικό αναλυτικό πρόγραμμα, αλλά επιστημονικές ενότητες σε κάθε μάθημα (όπως κεφάλαια και θέματα) και να τίθενται διδακτικοί στόχοι τους οποίους θα υλοποιούν εκπαιδευτικοί και μαθητές, χρησιμοποιώντας τις προσφορότερες μεθόδους και με αυξημένη τη δυνατότητα αυτενέργειας.
6 Σημαντικό λόγο στη σύνταξη και διαμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος κάθε ενότητας πρέπει να έχουν: α) το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, β) οι αντίστοιχες επιστημονικές ενώσεις και γ) τα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα, με την ισότιμη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων στις ομάδες σύνταξης αναλυτικών προγραμμάτων.(Ξεχνάμε την πείρα και την εμπειρία των διδασκόντων καθηγητών)
7 Άμεση κατάργηση του ενός σχολικού εγχειριδίου και εισαγωγή του πολλαπλού εναλλακτικού βιβλίου, που θα επιλέγεται από τη σχολική μονάδα, η οποία έχει παράλληλα τη δυνατότητα παραγωγής διδακτικού υλικού με βάση τα αναλυτικά προγράμματα.(Αυτό μήπως θα πρέπει να το αγοράζουμε????)
8 Η επιτυχής ολοκλήρωση του λυκείου να οδηγεί στην απόκτηση εθνικού απολυτηρίου έπειτα από εξετάσεις σε εθνικό επίπεδο με νέα μορφή και νέες διαδικασίες ποιοτικής αξιολόγησης και πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων, σε συνδυασμό με προφορικές εξετάσεις, συνθετική εργασία κι άλλες ανάλογες δοκιμασίες.
9 Τα διάφορα τμήματα των ΑΕΙ και των ΤΕΙ να καθορίζουν τον τρόπο εισδοχής των νέων φοιτητών. Κάποια από τα τμήματα να μπορούν να απαιτήσουν μόνο εθνικό απολυτήριο και να δέχονται εισακτέους ανάλογα με τον βαθμό του. Αλλά, τα πιο περιζήτητα, να μπορούν να απαιτούν και βαθμολογία των υποψηφίων σε συγκεκριμένα μαθήματα, να θέτουν συντελεστές βαρύτητας γι' αυτά, καθώς και άλλους τρόπους επιλογής που θα τους καθορίσουν τα ίδια τα τμήματα.
10 Η εισαγωγή θα γίνεται αφού ο υποψήφιος καταθέσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (βαθμούς μαθημάτων, εθνικό απολυτήριο και βαθμό του, φάκελο εργασιών και φάκελο δραστηριοτήτων) στα τμήματα των ΑΕΙ ή των ΤΕΙ, επιλέγοντας ο ίδιος με βάση τις επιθυμίες του και ιεραρχώντας ανάλογα τις σχολές επιλογής του.

Όλα καλά και ωραία ακούγονται, μέχρι στιγμής, όσον αφορά τις ρυθμίσεις που προτείνονται για την εκπαίδευση, αυτό δεν παύει όμως να μας δημιουργεί σκεπτικισμό σε σχέση με την σκοπιμότητα των αλλαγών σε αυτήν. Όντος απώτερος σκοπός είναι η καλυτέρευση της κατάστασης στην παιδεία ή ο αποκλεισμός "αδυνάτων" από αυτήν?
Ήδη αποκλείονται πολλοί μαθητές από την εισαγωγή σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ από τις Πανελλήνιες Εξετάσεις, οι οποίες λειτουργούν σαν σουρωτήρι που μαζεύει και πετάει στην άκρη μαθητές που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε σε φροντιστήριο ή γενικά αδύνατους μαθητές της αποστήθισης.
Ήδη, οι Πανελλήνιες, κάνουν την ζωή μας ιδιαίτερα δύσκολη και ακόμα αποκλείουν μαθητές πριν ακόμα την προσπάθεια, λόγω της φύσης και της ποσότητας της ύλης που πρέπει ο κάθε μαθητής να προετοιμαστεί για αυτές, σε ύλη που τις περισσότερες φορές δεν θα χρειαστούν ποτέ για κάποιες από τις σχολές των Επιστημονικών πεδίων, στα οποία αυτά ανήκουν.
Ακόμα, εφόσον τα φροντιστήρια δεν καταργούνται και δεν απορροφούνται οι καθηγητές που διδάσκουν σε αυτά από το δημόσιο, σε καμία από τις ρυθμίσεις που εξαγγέλλονται, τότε δεν αποκλείεται και η ανάγκη για την παρακολούθηση σε αυτά και μετά των αλλαγών εποχή.
Από την άλλη, μεγάλη εντύπωση κάνει η εμμονή της κυβέρνησης για το Εθνικό Απολυτήριο, αφού ανάγκη μεγάλη είναι γενικά το Απολυτήριο του Λυκείου, γιατί να χρειάζεται να δίνονται και σε πανελλήνιο επίπεδο έστω και τα λίγα μαθήματα, για την απόκτησή του?
Φυσικά αυτό σημαίνει αποκλεισμό από το απλό απολυτήριο..Γιατί εφόσον απώτερος στόχος είναι η απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου, ποια η διαφορά ανάμεσα στις Πανελλήνιες εξετάσεις από αυτό και ο αποκλεισμός μαθητών από ένα απολυτήριο? Γιατί με την αλλαγή αυτή δημιουργούνται αυτόματα μαθητές/πολίτες δύο ταχυτήτων. Αυτών που θα έχουν το Εθνικό απολυτήριο, άσχετα αν παρακολουθήσουν κάποιο Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ, και αυτών που δεν έχουν. Αυτόματα τα φροντιστήρια είναι αναγκαία. Τα κολέγια γίνονται στόχος πολλών μαθητών γιατί εκεί πας χωρίς εξετάσεις, για ένα πτυχίο δεύτερης κατηγορίας και μια ελλιπής έως ανύπαρκτης κατάρτισης. Οπότε όποιος λόγος ακούστηκε μέχρι στιγμής που δικαιώνει τους αγώνες των μαθητών και φοιτητών, γίνεται αφρός. Αισθητική επέμβαση για την εμφάνιση του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά καμία ουσιαστική αλλαγή.
Επίσης αλλαγές που προτείνονται και υποτίθεται γίνονται στόχος της κυβέρνησης, απαιτούν κεφάλαια ανώτερα του 3%  (δηλαδή 15% και άνω) που δαπανάται σήμερα για την παιδεία, για σχολικά κτήρια αλλά και εκπαιδευτικούς και βιβλία. Πράγμα που δεν κάνανε έως σήμερα για τις ανάγκες που υπάρχουν ήδη. Όπως και να το πάρει κανείς, στην πράξη, πολλοί μαθητές αποκλείονται στην όλη διαδικασία..




Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2009

Σχολικές Εκλογές

Σήμερα θα πραγματοποιηθούν οι σχολικές εκλογές για τα νέα 5μελή και 15μελή, ως εκπρόσωποι της μαθητικής κοινότητας.
Αυτή τη χρονιά ελπίζουμε να δείξουν περισσότερη ενεργητικότητα.
Θα προσπαθήσουμε επίσης, να ενημερώσουμε το blog με νόμους, διατάξεις, δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις της μαθητικής κοινότητας, όπως και βοηθήματα από τους καθηγητές.

Η διαχείρηση

Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2009

Νέα..καινούργια...


Με το ξημέρωμα αυτής της "πράσινης" μέρας (με τον ήλιο βαμμένο πράσινο, για να 'μαστε και ασορτί), αρχίζουν πάλι οι τρομονόμοι να μας δυσκολεύουν τη ζωή.
>Μπλόκο στα Εξάρχεια, μία κατεξοχήν φοιτητική περιοχή, για να βρουν τους δήθεν τρομοκράτες, που πήρε γραμμή ο Γιωργάκης από τους Αμερικανούς, κλασικός Αμερικανόφιλος αυτός, στην εξακολούθηση της πάλης εναντίων της τρομοκρατίας. Μην ξεχάσουμε παλιές πρακτικές...
>Στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Χαλκίδας (15/11?) η δίκη για τη δολοφονία του 15χρονου Αλέξη (6 Δεκέμβρη 2008), λες και θα πηγαίναμε όλοι να λιντσάρουμε τους Μπάτσους σαν "βλάχοι".. Και γιατί να γίνει η δίκη μακριά? Μήπως θέλουν να τους αθωώσουν? Πάντως, σαν κομμάτι αυτής της κοινωνίας, εμείς αλλά και οι φίλοι του Αλέξη, θέλουμε να μπούνε φυλακή και να μείνουν εκεί, χωρίς να ξεχαστεί από τα ΜΜΕ. Αφού κατά μέσον όρο πάνω από 2.000 άνθρωποι βρίσκουν το θάνατο σ' όλο τον κόσμο από επεισόδια ένοπλης βίας καθημερινά και αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί σοβαρά.
>Την εκτίμηση πως η ευρωπαϊκή οικονομία σταθεροποιείται, όταν όλες σχεδόν οι χώρες έχουν ελλείμματα της τάξης των δις, σαν τη δική μας, ξεχνώντας παρόλα αυτά ότι τα βάρη θα τα πληρώσουν οι πολίτες της εκάστοτε χώρας, την ώρα που η θέση τους είναι ήδη δύσκολη με τον ανταγωνισμό των εταιριών και την ανασφάλεια της αυριανής εργασίας.. Κατά τ' άλλα, πάλι, η ανεργία μειώνεται ως δια μαγείας.. Τι κάνει ο πράσινος ήλιος..ε?.. 
>Φθινοπωρινές εκδρομές από τον Οργανισμό Εργατικής Εστίας, στους δικαιούχους... Παιδιά ορμάτε..

Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2009

Νέα..

Με το ξημέρωμα μιας νέας μέρας, μας φέρνει στην αναμενόμενη Πράσινη Κυβέρνηση, που όνειρό της είναι να φάει κάθε φράγκο που έμεινε στα ταμεία, από την προηγούμενη  Μπλε κυβέρνηση -αν και η πρώην φρόντισε να μην αφήσει πολλά-, αλλά και να προάγει την λεγόμενη Πράσινη Οικονομία, την οποία ονομάζουμε οικολογική σε ότι αφορά πράγματα που είναι βαμμένα πράσινα, και φυσικά όχι τα κυριολεκτικά οικολογικά..!! Λες και θέλουν να πάνε ασορτί..!!

Στις 6 Δεκέμβρη, όχι πολύ μακριά απο το τώρα, είναι η ημέρα πένθους της μαθητικής κοινότητας, με την δολοφονία του 15χρονου συμμαθητή μας..

ΔΕΝ Ξεχνάμε την πολιτική που επικρατεί..
ΔΕΝ Ξεχνάμε τους συνανθρώπους μας, σε όποια οργάνωση κι αν ανήκουν..
ΔΕΝ Ξεχνάμε την απαξίωση της παιδείας και της νέας γενειάς..

Πράσινοι, Μπλε, Κόκκινοι, Φραμπαλέ, Ουράνια Τόξα, Λαοιτζίδες και λοιποί, πάρτε σοβαρά την κατάσταση και μην υπόσχεστε μόνο.. Οι υποσχέσεις δεν τρώγονται και δεν ενισχύουν την οικονομία.. και η οικονομία ενισχύεται απο τον λαό κατά κύριο λόγο που καταναλώνει τα προϊόντα των εταιριών που εσείς υπηρετείτε..
Αν κακοπληρώνετε τον λαό, αυτός δεν θα αγοράζει..το μόνο σίγουρο!

Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2009

Συμφέροντα και Ανάγκες

Ποια είναι τα συμφέροντα της σχολικής μας κοινότητας? Πάντως όχι τα συντηρητικά συμφέροντα για γλάστρες, τον Θεό, εράνους και ψευτο-συζητήσεις..


Τουλάχιστον όλοι οι πολιτικοί (αλλά και πολλοί εκπαιδευτικοί φορείς) προφανώς δεν αναλαμβάνουν τις ευθύνες της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας, αλλά προτιμούν να μας πείσουν για την αναγκαιότητα της ύπαρξης των κολεγίων, των ιδιωτικών πανεπιστημίων και σχολίων, λες και η τσέπη μας ξεχειλίζει απο λεφτά.. Ως εργάτες/μισθωτοί, το δικό μας συμφέρον είναι πρακτικά αντίθετο του κεφαλαίου, του οποίο συμφέρον είναι η εκπαίδευση σύμφωνα με τις ανάγκες κάλυψης θέσεων εργασίας, ως τυπικά προσόντα ανάπτυξης δεξιοτήτων που απαιτούν οι πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς, και όχι ουσιαστικής εκπαίδευσης (μάθησης και κατανόησης).. Αντί λοιπόν η πολιτεία να βάζει σε 1η προτεραιότητα την ενίσχυση της εκπαίδευσης, βάζει την κεφαλαιοποίηση ως κοινωνικό στόχο, λες και ο λαός θα κερδίσει μονάδες στο χρηματιστήριο κι όχι οι καπιταλιστές..
Κατά κύριο λόγο, γνωρίζουμε την στάση των πολιτικών, όχι από αυτά που λένε, αλλά από αυτά που κάνουν. Και το ΠΑΣΟΚ αλλά και η Ν.Δ. έχουν την πρωτοκαθεδρία στα σκάνδαλα και δεν μας κάνει εντύπωση αυτό πλέον (το αντίθετο θα μας έκανε..) και σίγουρα φαίνεται πως δεν διαφωνούν ουσιαστικά στην ιδιωτική παιδεία, όταν -υποτίθεται- διαφωνούν με έναν νέο νόμο ή ρύθμιση ή νομοσχέδιο, απέχοντας από την ψηφοφορία, για να "διαμαρτυρηθούν", ενώ το σύνταγμα επιτρέπει την ψήφιση με την πλειοψηφία των παρόντων βουλευτών, προσπαθώντας έτσι να αποποιηθούν την ευθύνη της συγκατάβασης στα μάτια του κοσμάκη, του οποίου η απαίτηση είναι να μην περάσει το εκάστοτε νομοσχέδιο..!!! Έτσι, το ποτάμι παίρνει μαζί του και το ΚΚΕ, και ΣΥΝ, και ΣΥΡΙΖΑ κ.α. κόμματα... Ξέρουμε λοιπόν, πως σκύλος που γαβγίζει, δε δαγκώνει..
Για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, δεν έχουμε να πούμε πολλά. Εμείς σαν μαθητές νυχτερινών σχολείων, ανήκουμε στην πλέμπα.. Το τελευταίο σκαλοπάτι πολιτών. Εμείς δεν πρόκειται να πατήσουμε σε τέτοια πανεπιστήμια..η τσέπη μας είναι άδεια (όταν αυτά κοστίζουν γύρο στα 3.500 ευρό, πολύ πάνω από ένα βασικό μισθό..). Όσο για τα δημόσια πανεπιστήμια, τα οποία θα πρέπει να περιμένουν χρηματοδοτήσεις για έρευνα από εταιρίες κι όχι το κράτος, και μπορούμε να πατήσουμε αλλά αμφίβολο είναι το πόσο θα αντέξουμε οικονομικά αλλά και λόγω εργασίας, μέσα, βλέπουμε να διαφαίνεται μία άσχημη πορεία της ουσίας τους..(Εξακολουθούμε να πιστεύουμε πως η δημόσια δωρεάν παιδεία, είναι υποχρέωση του κράτους και δικαίωμα όλων των πολιτών, κι όχι παραχώρηση και προνόμιο..) Από εκεί που ασχολιόντουσαν με ουσιαστικές έρευνες, θα αναγκαστούν να ερευνούν θέματα που ενδιαφέρουν μόνο τις εταιρίες κι όχι τον πολιτισμό, αλλά και τα αποτελέσματα των ερευνών θα πρέπει να είναι σύμφωνα με τις ανάγκες των αναλόγων εταιριών.. Δηλαδή, θα κοινοποιείται μόνο ότι δεν θα πάει αντίθετα με τους στόχους της εκάστοτε εταιρίας.
 Το δε "Εθνικό απολυτήριο", το οποίο θα μπορούμε να το λάβουμε μετά απο τις 3 τάξεις του Λυκείου και με Πανελλαδικές εξετάσεις σε 8-9 μαθήματα, κρύβει λαιμητόμους για την (μη) αποπεράτωση των σπουδών. Και μετά την εισαγωγή σε Πανεπιστήμια ή Σχολές οι οποίες θα κόβουν εκεί τους ενδιαφερόμενους σε εσωτερικές εξετάσεις, αφού θα μπορούν μόνο αυτοί που θα παρακολουθούν πανεπιστημιακά φροντιστήρια να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις, τα οποία πανεπιστήμια δεν θα χρηματοδοτούνται απευθείας από το κράτος με τη μορφή που είχαν έως σήμερα, αλλά με "κουπόνια" ανά φοιτητή, οι οποίοι θα πρέπει να πληρώνουν το υπόλοιπο χρέος, φορτώνοντας έτσι τη "δωρεάν" παιδεία στις πλάτες κάθε γονιού και εργαζόμενου, απαλλάσσοντας του αστικού κράτους τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις του.

Το κράτος φορολογεί του πολίτες του άμεσα: βιοτέχνες, βιομηχάνους (?), τραπεζίτες (?), εργάτες, μικρο-καταστηματάρχες, ακίνητα, κινητά, ή έμμεσα (ΦΠΑ): τρόφιμα, ποτά, τσιγάρα, είδη πρώτης ανάγκης και λοιπά, για να πληρώσει τις δημόσιες υπηρεσίες που τους παρέχει. Τώρα αν αυτές πρέπει να γίνουν ιδιωτικές, ποίο το νόημα φορολόγησης? Για να παχύνουν κι άλλο οι βουλευτές? Τα ταμεία είναι άδεια γιατί δανείστηκαν τα λεφτά τα εκάστοτε κόμματα, χωρίς να τα επιστρέψουν και μας φορτώνουν τα χρέη τους, καταργώντας τα ή ιδιωτικοποιώντας τις υπηρεσίες, που σημαίνει πως οι σημερινοί εργαζόμενοι είτε θα μείνουν στο δρόμο όσον αφορά τη σύνταξη, ή θα αναγκαστούν να παίξουν το εισόδημά τους κορόνα γράμματα, σε κάποια από τις ιδιωτικές εταιρίες ασφάλισης, της οποίας δεν γνωρίζουμε την τύχη..

Τώρα, μετά το party που λέγετε εκλογές, ουσιαστικά δεν περιμένουμε καμιά αλλαγή προς το καλύτερο, αφού όλοι ξέρουμε πως καμιά διαφορά δεν έχουν τα γνωστά κόμματα που παρελαύνουν μπροστά μας, παρά μόνο στο χρώμα και το φάρδος των μελών τους, οι δρόμοι θα μας περιμένουνε γεμάτοι σκουπίδια με τις φάτσες των Παπανδρέου, Καραμανλή και πάει λέγοντας, κάνοντάς μας έτσι να ξεχάσουμε την ευθύνη που έχουμε σαν πολίτες (οι πολιτικοί εξερούντε για κάποιο λόγο) στην δημιουργία τόνων σκουπιδιών και ανακύκλωσης. Αφού φάγανε όλα τα αποθεματικά του κράτους και κάθε δάνειο και επιχορήγηση από την Ε.Ε., θα εξακολουθήσουν να δανείζονται, χρεώνοντας μας τα ποσά.. Αυτοί που θα αναλάβουν την κυβέρνηση του μπάχαλου που λέγετε κράτος, θα βρουν διάφορες προφάσεις για να μας πηδήξουν κυριολεκτικά..