Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009

Αλήθειες και Ψέματα...



Στην σημερινή εποχή ακούμε ψέματα, από σχεδόν ολόκληρη τη κοινωνική και πολιτική σκηνή που εστιάζουν την προσοχή μας σε επιλεγμένα και ελεγχόμενα θέματα.

Μέγα θέμα, στις τηλεοράσεις μας, είναι και τα μαλλιοτραβήγματα των εκάστοτε ξανθών "αγγέλων" που μας κρατάν συντροφιά τα μεσημέρια στην πολυθρόνα ή την ώρα του μαγειρέματος και των οικοκυρικών μας ασχολιών, ή κατά πολύ τα βράδια, αφού οι "αιθέριες" υπάρξεις τους μας διασκεδάζουν είτε φροντίζοντας να μας ζαλίσουν με τις αγριοφωνάρες τους από τα μεγάφωνα ή να ασχοληθούμε με την διπλανή έξαλλη/ξεσαλωμένη ύπαρξη που ανέβηκε ψιλά για να μας δείξει τα κάλλη της.

Άλλο πολυσυζητημένο θέμα επίσης είναι και τα αθλήματα, που κάποιοι αποφάσισαν να γίνουν οπαδοί, και κάθε συζήτηση που ανοίγουν είναι είτε για να καταραστούν κάποιον που δεν τους έκανε την χάρη να κερδίσει, είτε για να κριτικάρουν παίκτες - επιδόσεις, είτε για να έχουν λόγο αντιπαράθεσης και συζήτησης με "φίλους" ή "εχθρούς".

Στις ειδήσεις κινδυνολογούν για τον ιό Η1Ν1 (νέο φάρμακο οικονομικής ενίσχυσης Φαρμακοβιομηχανιών) ενώ τα νέα για το θέμα ήταν και παραμένουν αντιθετικά. Οι μεν μας ενημερώνουν για θανάτους εξαιτίας του νέου ιού, οι δε μας αποτρέπουν τον εμβολιασμό λόγω της βιαστικής προετοιμασίας του και των άγνωστων επιπλοκών που μπορεί να επιφέρει. Οι ομάδες υψηλού κινδύνου πρέπει να κάνουν το εμβόλιο με παρακολούθηση από τον γιατρό τους, λένε οι ειδικοί.
Κανείς παρεμπιπτόντως δεν πήρε υπόψιν του το γεγονός ότι για την νέα πανδημία μεγάλο ρόλο έχει επιτελέσει η καταστροφή του κλήματος και του περιβάλλοντος μας. Άλλος λόγος μετάλλαξης των ιών δεν υπάρχει ιδιαίτερος, αφού κάθε χρόνο η γρίπη θα μας κάνει την επίσκεψή της, τουλάχιστον για μια φορά. Πραγματικός λόγος μετάλλαξης, δηλαδή, είναι η αλλαγή του περιβάλλοντος και η ανάγκη της έμβιας ζωής στην προσαρμογή των νέων συνθηκών για τη επιβίωσή του.

Το υπουργείο "Προστασίας του Πολίτη" (Πρώην Δημοσίας Τάξης) "καλωσορίζει" φοιτητές, μαθητές, αναρχικούς και αντιεξουσιαστές Αντιφασίστες, για την επέτειο της δολοφονίας του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, στην Αθήνα 6 Δεκέμβρη, για την πορεία που θα γίνει και θα πάρουν μέρος άτομα από όλες σχεδόν τις χώρες των Βαλκανίων και της Ευρώπης. Νέα αναφέρουν πως η συγκέντρωση είναι στις 12 στα Προπύλαια.



Ακριβής τοποθεσία:
Σε όλες τις πλατείες
Διοργάνωση:
Μνήμη


Remember,remember the 6th of December!
Σε κάθε πόλη αυτής της χώρας, σε κάθε πλατεία αυτών των πόλεων, το πλήθος που βρέθηκε μαζί τον Δεκέμβρη με αφορμή τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, ξαναβρίσκεται τιμώντας ένα γεγονός που συντάραξε πολιτικά αυτή τη χώρα και εμφύσησε σε όλους μας την ελπίδα.
Το περιεχόμενο των εκδηλώσεων αφήνεται στην πολυμορφία αυτού του πλήθους που ανέπτυξε ένα σωρό διαφορετικές δράσεις στο σώμα αυτών των πόλεων που ζούμε όλοι.]


 Όσο για την κατηγορία εναντίων του ιστιότοπου Athens.Idnymedia μέχρι και πρύτανης του πανεπιστημίου δήλωσε παραίτηση λόγω της ενοχοποίησης του Ασύλου του πανεπιστημίου για την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, που παράγει απολυταρχικές λογικές και πρακτικές. Άσχετα αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε, θα πρέπει να παραδεχτούμε πως στην δημοκρατία πρέπει να επικρατεί η πολυγνωμία και η ελεύθερη έκφραση ιδεών/ιδεολογιών.
Ευνοείτε πως δεν συμφωνούμε με την καταστροφή περιουσιών, αλλά ρε παιδιά, δικιά μας είναι? εδώ πεινάμε...για ξένα παλάτια θα στεναχωριόμαστε?

Το σίγουρο είναι πως αν δεν υπήρχαν κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα στην δημοκρατία μας, δεν θα υπήρχαν βέβαια και εκδηλώσεις βίας. Η βία αποτελεί κοινωνικό φαινόμενο σε περιόδους έντονης οικονομικής ανισότητας, ατομικιστικής και τυχοδιωκτικής συμπεριφοράς, όπως ακριβώς και η εκδήλωση του φασισμού (που τροφοδοτείτε και από τα ΜΜΕ) όπου όλοι οι ξένοι, εκτός των Ευρωπαίων, είναι ανεπιθύμητοι. Λες και οι Έλληνες θα παρατήσουν την ανώτατη εκπαίδευση, για να πάνε να γίνουν βαμβακοπαραγωγοί και να ζουν με μισθούς δουλείας. Βέβαια, υπάρχει και η πιθανότητα να μας σώσει το φαινόμενο του αποκεντρωτισμού, που θα μας αναγκάσει, τους περισσότερους, να γυρίσουμε σε πρακτική ανταλλαγής προϊόντων, αφού το χρήμα μαζεύεται σε λίγους και εταιρίες κλείνουν, αφήνοντάς μας ανέργους και πεινασμένους με χρέη. Θα γυρίσουμε δηλαδή στην εποχή των Τσιφλικάδων και δόξα να χει ο θεός..

Μια που αναφέραμε τη βία, ας υπενθυμίσουμε ένα πρόσφατο περιστατικό της σχολικής μας κοινότητας, όπου 2 εξωσχολικοί μπήκαν στο σχολείο, εν ώρα μαθήματος, και χτύπησαν καθηγητή, για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία. Αν, όπως λένε οι κακιές γλώσσες, αφορμή για το περιστατικό ήταν ένας "διαπληκτισμός" του εν λόγω καθηγητή γυμνασίου με μαθητή του, δεν το γνωρίζουμε. Γεγονός πάντως είναι ότι φέτος, η κατάσταση είναι έκρυθμη σε ότι αφορά τα νεύρα των μαθητών, αλλά και την απροθυμία τους να ακούσουν αυτό που τους λένε είτε οι καθηγητές είτε ο οποιοσδήποτε τους μιλάει. Ευτυχώς οι καθηγητές στο σχολείο μας, έχουν κατανόηση και υπομονή, για τις αφεντιές μας. Πάντως, υποχρέωση όλων είναι να μην κάνουν δύσκολη την ζωή των καθηγητών, γιατί εργαζόμενοι είναι κι αυτοί, εν ώρα μαθήματος. Αν θέλετε ρε παιδιά να πείτε τα νέα σας, πάτε σε καφετέρια.

Φέτος, παρατηρήσαμε επίσης, την αλλαγή περιβάλλοντος σε πολλούς μαθητές σε σχέση με άλλες χρονιές. Είτε λόγω νεύρων, είτε λόγω προσβλητικής συμπεριφοράς εναντίων μαθητών ή καθηγητών, πολλοί οικειοθελώς αλλάξαν σχολείο. Τώρα γιατί έχουν τέτοια νεύρα, μόνο να υποθέσουμε μπορούμε. Ή θα φταίει η κοινωνική αδικία, ή η οικονομική κρίση που πλήττει κυρίως τους χαμηλόμισθους, ή η αστυνομοκρατία που μας κάνει τα νεύρα κουρέλια (γιατί όποτε βλέπουμε μπάτσο ψαχνόμαστε να δούμε αν είμαστε εντάξει), ή γιατί οι ψυχασθένειες πλήττουν μεγαλύτερο πληθυσμό όσο περνάει ο καιρός, ή ο καιρός είναι που δεν αποφάσισε να χειμωνιάσει ακόμα...Δεν ξέρω..αποφασίστε..

Το θέμα περιβάλλον, πάλι μένει στα αζήτητα, αφού κάθε συζήτηση που αφορά την αντιμετώπισή του ως ζωτικής σημασίας μέσο επιβίωσης των ειδών, μένει σε ευχές και υποσχέσεις... Αυτό πάλι, δεν αποτελεί απειλή για την πράσινη προσέγγιση βοηθείας σε αναπτυσσόμενες χώρες από ανεπτυγμένες, αλλά εγγύηση της επιχειρηματικότητας που θα αποκομισθεί μετά τις εν λόγο ενέργειες...

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009

Η 6 Δεκέμβρη είναι πολύ κοντά...

Η 6 Δεκέμβρη είναι πολύ κοντά και για μαθητές-καθηγητές αλλά και για τους πολιτικούς. Η μη αναγνώριση του δικαιώματος της μητέρας του θύματος, να ζητήσει η δίκη να γίνει στην Αθήνα κι όχι στην Άμφισσα, αποδεικνύει για ακόμα μια φορά την στάση του συστήματος απέναντι στους πολίτες "δεύτερης κατηγορίας" που δεν έχουν εφοπλιστικά συμφέροντα. Η δίκη μεταφέρεται στην Άμφισσα, υποτίθεται για την προστασία των κατηγορουμένων, αλλά σκοπός είναι η απαγορευτική απόσταση για τους μαθητές - μάρτυρες του περιστατικού δολοφονίας του μαθητή από ειδικό φρουρό. Ίσως έτσι και σκοπός της κίνησης αυτής να είναι είτε η αλλαγή του κατηγορητηρίου είτε η εφαρμογή της ελαφρότερης των ποινών.
Το video του περιστατικού ψαρεύτηκε από το youTube στον δικτυακό τόπο του athens.indymedia όπου και βρήκαν τα Μ.Μ.Ε. και προώθησαν το στιγμιότυπο στις ειδήσεις. Αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά, ότι οι αντιφασιστικοί χώροι και οι χώροι ελεύθερης προώθησης ιδεών, μπορούν και μας ενημερώνουν για όλες τις εκδοχές της πραγματικότητας που παρουσιάζονται -μονόπλευρα- από τα Μ.Μ.Ε. και γι' αυτό τον λόγο διώκονται.

Νέα για την Παιδεία..

Έως σήμερα γνωρίζαμε πως το εκπαιδευτικό σύστημα χρησιμοποιεί τις εξετάσεις για την αξιολόγηση των μαθητών αλλά και των καθηγητών, στην πορεία της εκπαίδευσής τους οι μεν, στην πορεία της εργασίας τους οι δε. Ελάχιστοι όμως μιλήσανε για τα πλασματικά κριτήρια που αξιολογούνται και οι μεν και οι δε, το οποία κριτήρια θέτει το εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς να αφήνει χώρο για την αξιολόγηση του ίδιου του συστήματος από τους μαθητές και καθηγητές που έχουν άμεση σχέση με τα αποτελέσματα ως προς τις γνώσεις που προσφέρει και την κριτική ικανότητα των ανθρώπων που βγαίνουν απο αυτό.
Έχουμε θεσπίσει την αναγκαιότητα της εξέτασης ως το μόνο τρόπο αξιολόγησης στα μαθήματα, χωρίς να εξετάσουμε ποτέ αν τα εξεταζόμενα μαθήματα έχουν καταφέρει να γίνουν και κατανοητά στους μαθητές και εκτός από εργαλείο μάθησης να είναι και εργαλείο επεξεργασίας της πραγματικότητας γύρο από τους μαθητές, ώστε να αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα ως έχει και όχι όπως θα έπρεπε να είναι (ο ιδανικός κόσμος) έτσι όπως παρουσιάζεται σε πολλά μαθήματα.
Με αυτόν τον τρόπο ανακόβεται η πορεία της κριτικής σκέψης, ιδικά στους προετοιμαζόμενους για τις πανελλήνιες εξετάσεις, αφού η ποσότητα ύλης που ζητήται είναι τεράστια και δεν αφήνει περιθώρια ανάπτυξης της σκέψης, αλλά περιορίζει τους μαθητές σε απλή αποστήθιση. Από την άλλη μεριά, οι μαθητές χρησιμοποιούνται πολλές φορές ως πειραματόζωα για τις διάφορες αλλαγές στο εκπαιδευτικό και εξεταστικό σύστημα, χωρίς να πάρουμε υπόψιν την πραγματικότητα του αποκλεισμού από την ανώτερη εκπαίδευση, λόγω των αποτελεσμάτων και των αλλαγών στο εξεταστικό σύστημα.
Από τα στοιχεία της πραγματικότητας και την εξέλιξη της νεότερης ιστορίας, φτάνουμε στο συμπέρασμα πως κάθε αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος, στο οικονομικοπολιτικό σύστημα στο οποίο ζούμε, μπορεί να επιφέρει τον αποκλεισμό μεγαλύτερου αριθμού μαθητών από την ανώτερη εκπαίδευση, από το προηγούμενο, με την δικαιολογία της καλύτερης αξιολόγησης των μαθητών που αξίζουν την εισαγωγή και την παρακολούθηση των εξειδικευμένων γνώσεων της ανώτατης εκπαίδευσης.
Την άποψη αυτή υποστηρίζουν τα τελευταία στοιχεία που έρχονται στο φως, με τις αλλαγές που προσπαθεί να προωθήσει η τελευταία κυβέρνηση, με τις "νέες" προτάσεις της, αφήνοντας τον αποκλεισμό στα πανεπιστήμια, καταργώντας τον μέχρι χθες "άγιο" τρόπο της βάσης του 10 και εφαρμόζοντας κλιμακωτά το εθνικό απολυτήριο, το οποίο για να το κερδίσει κανείς θα πρέπει να ανταγωνισθεί τους ομοίους του πανελλαδικά για να αποδείξει την αξία του.
Σκοτώνοντας έτσι τα όνειρα χιλιάδων παιδιών, το σύστημα κάνει party, εις βάρος του μέλλοντος αυτών των παιδιών, αφού με τον αποκλεισμό τους δεν υποχρεώνεται για την χρηματοδότηση του εκπαιδευτικού συστήματος, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την εισχώρηση των καπιταλιστικών συμφερόντων στις σχολές, και αποκλείει τον εαυτό της από την υποχρέωση χρηματοδότησης της εκπαίδευσης ώστε να είναι δημόσια και να μην υπηρετεί κάποιο συμφέρον, να προσφέρει γνώση έτσι ώστε η ανθρωπότητα να προχωρά μπροστά και να μην κολλάει και πισωγυρίζει στο μεσαίωνα, αλλά και να "νίψει τας χείρας της" σε περίπτωση αρνητικού αποτελέσματος..
Με την λογική όμως του "ή στραβός είν' ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε" δεν πάμε μπροστά αλλά πισωγυρίζουμε σε προηγούμενες απολυταρχικές λογικές. Μονόμετρο μέτρο που να μετρά την αξία του καθενός δεν υπάρχει. Η εξεταστική λογική είναι μόνο ένα εργαλείο αποκλεισμού αφού δεν μπορεί να αξιολογήσει το βάθος μιας ψυχής, την ποιότητα ενός ανθρώπου, τα ηθικά του μέτρα, αλλά και την προσφορά του στο κοινωνικό σύνολο, αφού ή όλοι μαζί πάμε προς τον γκρεμό ή την κορυφή. Απο την άλλη, έχει αποδείξει περίτρανα την αποτυχία της ως προς την ποσότητα και ποιότητα γνώσης που παρέχεται στο σχολείο, αφού η γνώση του αντικειμένου που εξετάζεται είναι μόνο προσωρινή και χρήσιμη έως την εξέτασή του, χωρίς να μένει κάτι για την μετέπειτα χρήση του.