Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2009

Η εκπαίδευση στη νέα χιλιετία

Το θετικό στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι ότι μπορείς να πας να γραφτείς σε οποιαδήποτε σχολή θες, χωρίς να δώσεις Πανελλήνιες Εξετάσεις, αρκεί βέβαια να 'χεις να πληρώσεις το αντίτιμο/ αντίστοιχο ποσό και βέβαια να 'χεις το χρήμα.. Αυτό όμως δεν υποστηρίζει την μελλοντική επαγγελματική σου ιδιότητα. Εφόσον οι περισσότερες σχολές δεν αναγνωρίζονται από το Ελληνικό κράτος, μάλλον για φάρσα πρόκειται..

Η αναθεώρηση του άρθρου 16, είναι κι αυτή μια φάρσα, αφού εξισώνει ΤΕΙ (Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα) με ΑΕΙ (Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα) εκ των οποίων τα δεύτερα καμία σχέση δεν έχουν στο περιεχόμενό τους με τα πρώτα. Στα ΑΕΙ τα χρόνια φοίτησης κυμαίνονται από 4 έως και 5 χρόνια, για το βασικό επίπεδο σπουδών, χωρίς το μεταπτυχιακό επίπεδο, με πολλές έρευνες και ακαδημαϊκές διαδικασίες, είναι ανώτερο και λόγω ύλης αλλά και δια βίου εκπαίδευσης, κάτι που δεν έχουν ευκαιρία οι απόφοιτη των ΤΕΙ. Τα ΤΕΙ από την άλλη είναι αυτό που λέει η λέξη Τεχνολογική. Η εκπαίδευση στα ΤΕΙ αφιερώνεται κυρίως στα τεχνολογικά θέματα του επαγγέλματος, με 2 έως 3 χρόνια φοίτησης, κι όχι στην έρευνα. Άρα κατά βάση δεν μπορούν να έχουν την ίδια αξία στην αγορά εργασίας.. Άρθρο στον Ελεύθερο Τύπο...

Σχολικά κτίρια.. Άλλος ένας εφιάλτης της σχολική κοινότητας. Κτίρια που δεν βοηθούν στην εκπαίδευση, είναι ο νόμος της ύπαρξής τους. Άρθρο στον Ελεύθερο Τύπο για τα σχολικά κτίρια. Αν δεν είναι προκάτ, θα ναι άχρηστα, αφού ένας ψίθυρος εμποδίζει στην παράδοση, όταν η αίθουσα δεν είναι γεμάτη με 35 ίσως και παραπάνω μαθητές.. Τα σχολεία θυμίζουν φυλακές, όσο κι αν τα αγαπάμε, δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια στην Αλήθεια.. Μαζί με το περιεχόμενο της εκπαίδευσης που "απολαμβάνουν" οι μαθητές, σαν καλά σκυλάκια, ταιριάζει το σύνθημα: "τα σχολεία φωτίζουν μόνο όταν καίγονται"..

Άλλοι λόγοι που δικαιολογούν το παραπάνω σύνθημα: μαθήματα στο σχολείο, που προσπαθούν να δικαιολογήσουν την ύπαρξη και την αναγκαιότητα του αστικού κράτους "δικαίου"..
1. Θρησκευτικά. Πέστε μου ένα λόγο αναγκαιότητας τους στο Λύκειο. Ας είναι και μία ώρα την εβδομάδα, χαμένος χρόνος όπου προσπαθούν να μας πείσουν για την αναγκαιότητα της θρησκείας, πράγμα που δεν σταματήσαν να μας επαναλαμβάνουν από την πρώτη μέρα που πατήσαμε το πόδι μας σε σχολείο.. Η αλήθεια είναι, όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να παρευρεθεί σε οργανώσεις που κάνει η εκκλησία για να μάθει γι' αυτό.. Καμία υποχρέωση δεν έχουμε να είμαστε όλοι χριστιανοί ορθόδοξοι, αφού το σύνταγμά μας επιτρέπει την ανεξυθρησκεία..
2. Δίκαιο. Χρήσιμο μάθημα εν μέρη. Όποιος δεν πήγε Λύκειο και δεν έκανε το μάθημα, του έχει ξεφύγει η διαφορά της Βουλής με το Σύνταγμα (το ένα είναι εκλεγμένο σώμα, το άλλο εκφράζει το πολίτευμα και τους όρους ύπαρξής του, αντίστοιχα), το οποίο διαχωρίζει την Θέση του, με ψιλά γράμματα, εκπροσωπώντας το 1/100 (1%) της Ελληνικής κοινωνίας, ξεκαθαρίζοντας πως έχουμε Αστική Δημοκρατία, που καμία σχέση δεν έχει με την Λαϊκή (= το δίκαιο του λαού) και φυσικά αυτά τα οποία λέει, δεν εφαρμόζονται, όταν το σύνταγμα απαγορεύει την διαμόρφωση των νόμων με άρθρο σε άλλο θέμα (Σχέδιο νόμου) και φυσικά για την αλλαγή των νόμων που επηρεάζουν την ζωή των πολιτών, υποχρεωτικό είναι το δημοψήφισμα, το οποίο ποτέ δεν γίνεται.. Αυτό φυσικά για να το αντιληφθείς, θα πρέπει να προσέχεις στο μάθημα αλλά και να κάνεις ένα ξεφύλλισμα και μόνος σου..
3. Οικονομία/ Διοίκηση. Ένας άλλος τρόπος δικαιολόγησης της Αστικής Πραγματικότητας. Προσπαθώντας να δικαιολογήσουν την σημερινή διαμόρφωση της αστικής τάξης πραγμάτων, με τις δήθεν διαφορές στις εταιρίες, νομικά και οικονομικά, εξυψώνουν την ιδέα της υγιής ανταγωνιστικότητας, της οποίας η πραγματικότητα δυστυχώς δεν την ακουμπά καν. Οι μαθητές (Β' τάξης πρωινού ή Γ' νυχτερινού) κάνουν τις αρχές Οικονομίας ενώ την επόμενη χρονιά (Γ' πρωινού ή Δ' νυχτερινού) μαθαίνουν την "αναγκαιότητα των επιχειρήσεων στην κοινωνία". Μάθημα υποχρεωτικό και φυσικά το δίνεις και στις Πανελλήνιες, για όποιον ενδιαφέρεται.. Βέβαια, είναι μάθημα κατεύθυνσης Οικονομικών σπουδών (5ο Επιστημονικό πεδίο).
4. Ρητορικά κείμενα. Δυστυχώς προσωπικά δεν είχα την ευκαιρία να κάνω το εν λόγω μάθημα, έτσι δεν γνωρίζω τους υποτιθέμενους σκοπούς του. Από ότι μου είπαν τα παιδιά της Θεωρητικής κατεύθυνσης, είναι ένα μάθημα, κατ' αυτούς, παντελώς άχρηστο και δεν έχουν καταλάβει τον λόγω διδασκαλίας του.. Ίσως πρέπει να ρωτήσω κάποιον Φιλόλογο...
5. Λατινικά.  Το εν λόγω μάθημα είναι χρήσιμο αν θες να πας γιατρός, κτηνίατρος, φαρμακοτρίφτης, φιλόλογος, αρχαιολόγος κ.α. Εκεί θα σου χρειαστεί. Η αλήθεια είναι πως η γλώσσα αυτή είναι νεκρή. Για να την μάθεις πρέπει να σαι καλός στην αποστήθιση. Ένας καλός τρόπος να χάνεις μόρια στις πανελλήνιες, κατά την γνώμη μας..
6. Κοινωνιολογία. Ένα μάθημα που είναι εξαιρετικά χρήσιμο αλλά αποκλείστηκε από τα νυστερινά..

Σαν μαθητές νυχτερινού σχολείου, μας απασχολεί βέβαια και η Πολιτική σκηνή. Για εμάς, αυτή η σκηνή είναι ένα κακοστημένο πάλκο, με μάπα σκηνοθέτη και βλαμμένους ηθοποιούς, αφού μας θυμούνται πάντα την εποχή των εκλογών και των κοινωνικών συγκρούσεων. Κάτι σαν τα τσομπανόσκυλα (καθηγητές) και λύκους (πολιτικάντηδες) στο μαντρί (σχολείο) με πρόβατα (μαθητές). Στο προαύλιο του σχολείου περισσότερες φιλοσοφικές συζητήσεις θα ακούσεις, περί ομάδων και γκόμενων, παρά για την πολιτική, είναι αλήθεια.. Κι αυτό γιατί? Μα γιατί αναρωτιόσαστε? Μα φυσικά γιατί μας έχουν γραμμένους εκεί που δεν πιάνει μελάνη. Κάτι σαν το ΚΚΕ που μας ήρθε και ανάρτησε πανό στα κάγκελα, χωρίς να ρωτήσει τη σχολική κοινότητα.. Και οι καθηγητές όσο καλοί κι αν είναι, θα σου πουν "μην ασχολήσαι παιδί μου με τα πολιτικά, κάνε την δουλειά σου και κοίτα να τελειώσεις.."

Βιβλία!! Ένα χρήσιμο πράγμα μπορεί να γίνει παντελώς άχρηστο με την βοήθεια του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Ο ΟΕΔΒ (Οργανισμός Έκδοσης Διδακτικών Βιβλίων) είναι ένας οργανισμός που απλά οργανώνει την εκτύπωσή τους. Τα βιβλία αυτά εκτυπώνονται σε τετραχρωμία (CMYK) η οποία είναι και πανάκριβη εκτύπωση, αν πρόκειται για λίγα κομμάτια. Βέβαια αυτά εκτυπώνονται κατά χιλιάδες, κι έτσι το κόστος μειώνεται. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν γράφονται εν μια νυκτί και η χρήση τους είναι μόνο για τις ασκήσεις που περιέχουν, τη διακόσμηση της βιβλιοθήκης του σπιτιού και σαν άχρηστο βάρος στην τσάντα (σχολική ή εξωσχολική).. Για να καταλάβει κανείς τι προσπαθούν να διδάξουν, χρειάζεσαι βοήθημα... Πόσο κοστίζει αυτό? Από 15 έως 35 ευρό, ανάλογα την τσέπη..

Φροντιστήρια!! Άλλο ένα θαύμα τις Αστικής κοινωνίας. Κάνουν αυτό που έπρεπε να κάνουν τα σχολεία. Εφόσον όμως το κράτος δίνει 3% του ΑΕΠ για την παιδεία, αυτή χάνει την ιδιότητά της κι έτσι τον λόγο έχουν τα φροντιστήρια, τα οποία είναι και πανάκριβα.. Εκεί θα προετοιμαστείς καλά για τις Πανελλήνιες, όπου καθηγητές και σχολές έχουν ενημερωθεί για τα θέματα αλλά και τον τρόπο που πρέπει να γράψεις για να περάσεις στη σχολή της επιθυμίας σου.

Εργασιακά... Ένα θέμα κόλαφος, όπως λένε και τα ελληνικά ΜΜΕ (Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ή Αποβλάκωσης).. Εμάς των Νυχτερινών μας ενδιαφέρει. Τώρα περίοδο προεκλογικών υποσχέσεων, ακούμε διάφορα ΘΑ και οικονομικά τερτίπια που πρέπει να κάνουμε για να τα πάμε καλά και με την Κομισιόν... Κατά Σοσιαλιστών, τα εργασιακά είναι κάτι που δεν απασχολούν τους εργαζόμενους αλλά την επικοινωνιακή πολιτική. Κατά Δημοκρατικών, τα εργασιακά είναι κάτι που θα έπρεπε να τελειώσουν με την εφαρμογή της δουλείας... Κατά κεντρώους, είναι ένα θέμα που καίει, γι' αυτό και δεν το ακουμπάμε..

Αυτά για την ώρα..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου